Hej & välkommen till min blogg.

Skriv gärna en kommentar så blir jag glad :)


torsdag 1 januari 2015

Nyårsdukning...❣

Gott Nytt 2015

Hur har ni det så här första dagen på nya året? 
Är nog rätt många som känner sig sega idag...så även jag ;).
Här i Örebrotrakten har året börjat med regn, plusgrader och kraftiga vindar så den lilla snö vi hade har under tagen tyvärr försvunnit helt.


Årets nyårsdukning gick i svart, vitt och silver.
Klassiska färger som enligt mig aldrig är fel...jo kanske till midsommar då tom jag vill ha lite mera färg.


Något jag ofta använder istället för undertallrik är tårtpapper, finns i många färger och kostar inte många kronor,,,men framförallt tar de ingen plats i skåpen.
Tilda firade nyår hos en kompis så vi var endast tre vid middagsbordet.
(sms:ade med henne imorse vid 04:30 innan jag åkte till jobbet och då hade de inte lagt sig ännu)


Köpte sååå fina vita rosor på ica som fick bli kronan på verket i min dukning.
Idag är de ännu vackrare då de slagit ut lite mera och verkligen är kraftiga.

 

Skumpan stod under middagen och väntade på att bli öppnad vid tolvslagen men den står fortfarande kvar oöppnad då vi bestämde oss för att åka in till Örebro och titta på fyrverkerierna vid tolvslaget.
Det var verkligen magiskt vackert då det storslagna fyrverkeriet lyste upp stadens slott.


Till förrätt hade vi falsk räksoppa och parmachips, kvällens godaste rätt enligt mig.
Huvudrätten bestod av oxfilé, hasselbackspotatis & whiskeysås.
Vinerna på bilden var vad jag hade korkat upp om jag varit ledig men för min del blev det vatten i glasen ;).


Kvällens efterrätt stod Evelin för och hon hade gjort en vanilj & björnbärspannacotta med vit chokladsås som toppades med lime....mmmm smarrigt värre.


Nu hoppas jag att vi alla får ett underbart 2015 fyllt med massa trevligheter.
Mitt år börjar iaf med en kommande helg fylld av trevligheter.

Vill även passa på att tacka för ett fint bloggår och för alla härliga kommentarer jag får.
Ni gör bloggandet till ett av mina roligaste intressen.


11 kommentarer:

  1. Hej!

    Vi tog det lugnt igår så jag är faktiskt pigg idag!
    Åhhh så gott det ser ut, alltihopa, och vilken fin dukning.

    Gott Nytt År till dig
    Kramar Anncathrine

    SvaraRadera
  2. Hej Ing-Britt!

    Gott nytt år!
    Vilken fin dukning och så mycket gott ni åt:)
    Fyrverkerierna vid slottet brukar vara magiska. Nu har vi inte varit där de senaste åren då vi smällt egna:)
    Hoppas det gått bra att jobba idag.
    Trevligheter till helgen låter ju kul! Vad kan det vara? "Nyfiken":)

    Stor kram

    SvaraRadera
  3. Heeej vännen!
    Låter som en mysig kväll ni hade!
    Önskar dig med ett riktigt Gott Nytt 2015 med roligheter!
    Kanske möts våra vägar igen:)
    Ha de fint!
    Kraaam Anna

    SvaraRadera
  4. Gott Nytt År vännen. Såg du mitt svar angående din fråga om choklad- och ljuskort?
    KRAM

    SvaraRadera
  5. Dubbel firat och dubbel firat barnen ville inte sitta med oss vuxna de ville pimpa ett eget bort hihi. God fortsättning. Kram

    SvaraRadera
  6. Hej vännen,
    Jag skrev att du självklart kan beställa choklad- och ljuskort bara det inte är bråttom :O)
    Maila gärna till info@signerataj.se
    Kram Agneta

    SvaraRadera
  7. Hej vännen! Äntligen har det gått åt rätt håll och hela familjen har kunnat vara ute en stund i dag, barnen har åkt skidor och jag promenerat. Skönt! OCh vilken dukning, gillar särskilt idén med tårtpappren, smart. Snor det rakt av till nästa dukning :-D Hur känns det för dig, du håller väl inte på bli sjuk? Hoppas det bara är dina galna jobbpass som tar ut sin rätt och orsakar tröttheten så att du snart är pigg igen <3 Ha nu en fin dag i Karlskoga och kör försiktigt! KRAMAR

    SvaraRadera
  8. Det var en fin dukning, och du har den
    perfekta lampan för och göra festligt med
    serpentiner. Jättegod mat också.
    Önskar dig allt gott 2015
    Kramar/AM

    SvaraRadera
  9. Vacker dukning! Maten låter riktigt god med.

    SvaraRadera
  10. Hej Ing-Britt!
    God fortsättning på det nya året!
    Vilken vacker dukning och en sån bra idé med tårtpappret under tallrikarna, den lånar jag:)
    Maten såg riktigt smarrig ut oxå!

    Kram Jenny

    SvaraRadera
  11. Hej Ing-Britt! Vilken jättefin dukning ni hade på nyårsbordet. Bra idè det där med tårtpappren. Det ska jag härma.
    Jag håller på att försöka få igång min blogg igen, men attans vad ringrostig man känner sig efter så här lång tid.

    God fortsättning och må så gott! Vi ses på insta.

    Kram Åsa.

    SvaraRadera