Hej & välkommen till min blogg.

Skriv gärna en kommentar så blir jag glad :)


torsdag 29 januari 2015

Bullbak

Hejsan!

Idag har jag sådär lite oplanerat fått en ledig dag. Har ju ledigt på schemat men då vi skulle ha provkörning på jobbet behövdes extra personal. Så jag gick upp tidigt i morse och gjorde mig iordning men strax innan jag skulle åka ringde de från jobbet och meddelade att provkörningen blivit inställd.


Uppe i varv bestämde jag mig då för att baka lite bullar, något jag verkligen inte gör för ofta så när lusten väl fanns var det lika bra att göra dubbel sats.


Men som ni kan se valde jag en alldeles för liten bunke och degen jäste ut över halva bänken.
Gjorde hälften av bullarna med mandelmassa och kanel och andra hälften fick bli vaniljbullar.


Vad föredrar ni för fyllning i era bullar?
Jag tycker det är väldigt svårt att välja så det fick bli en av varje till fm fikat idag...och jag som inte ska äta sötsaker i veckorna...men vem kan väl motstå bullar direkt från ugnen :).


Ha nu en fortsatt fin vecka...redan fredag imorgon.
Jag jobbar denna helg men hoppas att ni får en lugn och skön helg.

10 kommentarer:

  1. Lika bra och passa på när du hade farten uppe
    och sätta en deg, dina bullar ser jättegoda ut.
    Fin tulpanbukett också.
    Kramar/AM

    SvaraRadera
  2. Men vilken tur att baklusten infann sig. det gör den sällan här, typ en gång per år. Men det såg onekligen gott ut. Jag hade tagit den med vanilj om
    jag varit hos dig på kaffe.
    kram Helena

    SvaraRadera
  3. Det var evigheter sedan jag bakade bullar, men finns det något smarrigare, såg riktigt gott ut och jag kan känna
    doften ända hit ;)
    Kram Pia

    SvaraRadera
  4. Mums! Nybakt tackar man inte nej till!!!! Här blev det en sen nattmangling med en ansökan som ska in i morgon, men nu är den hyfsad, å får se den med nya vakna ögon i morgon för sista justering. Å ang löpningen så var det inte sjukdom, bara dåligt flås efter uppehållet som spökade, var ut på en kvällsjogg för att orka jobba några timmar till å idag kändes det lite bättre, så det är väl bara att nöta på... Men nu kudden! KRAM <3

    SvaraRadera
  5. Mmm så gott med nybakta bullar! Kan riktigt känna doften hit...:)
    Jag är helt slut i skallen idag då jag var uppe för sent igår och gjorde en uppgift.. Men nu är den klar och jag ska göra mig i ordning o åka in till stan.
    Ha en riktigt fin helg!
    Kram Anna

    SvaraRadera
  6. hejsan!!! Mums så gott med hembakade bullar, och vad härligt att kika in på din fina blogg. . Kramelikram från Maja

    SvaraRadera
  7. Hoppas du har en bra jobbhelg, här har vi mest skottat snö... M jobbar dessutom i dag så jag försöker få undan tvätt å annat här hemma. Luran har haft grannflickan på övernattning å Bogge sov då över hos dem, perfekt att kunna "byta" barn så där :-) Annars ska jag bara slappa, se om det finns nått att se på netflix eller kanske läsa nått. KRAM KRAM

    SvaraRadera
  8. Hej vännen!

    Å så gott med bullar! Kanel eller vanilj vill jag ha i mina, förstår att du tog två till förmiddagsfikat:)
    Hoppas att du haft en bra helg trots jobb!

    Stor kram

    SvaraRadera
  9. Hej Ing-Britt!
    Vad smarrigt med hembakta bullar! Det är överkurs för mig, jag bakar typ kokostoppar och kladdkaka, hihi!

    Hoppas det gick bra första dagen i plankutmaningen! Får se hur det går längre fram när man ska klara flera minuter...

    Ha en trevlig kommande vecka och planka på!

    Kram Jenny

    SvaraRadera
  10. Pust! Ja nu räcker det med snö, m tog och skottade innan han åkte vid 5, när vi skulle iväg 8 fick ajg skotta igen och snart behövs det en ny vända... snön vräker ner! Synd då barnen har skridsko/skidor på schemat nu, men de hinner ju inte köra upp spår förrän de är igensnöade, lika så isplanen. Tur man slipper köra/pendla till jobbet iaf, bara hämta/lämna barn, så jag ska inte klaga. Nu kaffe och så göra lite mer nytta! KRAM

    SvaraRadera