Hej & välkommen till min blogg.

Skriv gärna en kommentar så blir jag glad :)


fredag 23 januari 2015

Äntligen vinter :)

Hejsan fredag!

Vilken underbart härlig dag vi vaknade till idag. 
Fredag...solen sken från klarblå himmel och både jag och mannen är lediga. 
Kan det bli bättre?


De senaste dagarna har här varit ett riktigt snöoväder med många olyckor tyvärr men jag är ändå tacksam för att vi äntligen fått lite vinter.


För att få njuta riktigt ordentligt bestämde oss för att ta en tur på sjön med fyrhjulingen och isen var såpass tjock att vi åkte ända ut till stugan.


Vid ön mitt emot vår stuga låg dimman tät och det var sååå vackert, gör sig inte riktigt rättvisa på bild men vill ändå visa er.




Med jämna mellanrum stannade vi förstås och provborrade, är det något man ska ha respekt för så är det sjön och isen. Minst 20cm på alla ställen så ingen fara :).


Mitt paradis!! 
Lika vackert på vintern som på sommaren, bara lite svårare att ta sig dit.


Nu tycker jag vi håller tummarna att det håller sig lagom kallt så vintern får vara kvar ett tag åtminstone över sportlovet. Sen till mars är det väl lagom att våren kommer, tycker ni inte?


Ha nu en underbar helg och hoppas att även ni fått/får njuta av solen.

8 kommentarer:

  1. Så härligt att ni kunde ta er ut dit. Är stugan vinterbonad så att ni kan bo där över helgerna på vintern oxå?
    Bra att ni är försiktiga där ute på isarna. Här far vi oxå omkring på fyrhjuling. Det är ett jättebra sätt att ta sig fram.
    Kram och ha en härlig ledig helg!

    Åsa.

    SvaraRadera
  2. Så roligt och åka ut mitt i vintern, det skulle jag
    vilja också. Fyrhjuling har vi ju men inga såna bra
    kedjor till däcken, och så ligger ön 12 mil bort.
    Härliga bilder, såna där soldagar piggnar man till.
    Ha en mysig helg
    Kramar/AM

    SvaraRadera
  3. Vilka underbara bilder! Jättemysigt verkligen! Men lite läskigt det där med isen tycker jag:( Men ni är nog vana..vi har inte fått is på vårat vatten än,men här har det bara varit kallt i 2 dagar... Och som du säkert förstått,Jag är ingen vintermänniska... Ha det så bra därute på erat paradis! kramizar

    SvaraRadera
  4. Hej vännen!

    Å vilka fina bilder på ett fantastiskt landskap! Det var verkligen fint igår. Idag har det däremot snöat mycket igen så jag har hållit mig inne:) Mycket fika och kaffe har det blivit.
    Hoppas vi kan få till en fika snart. Gav förslag på några dagar till Katarina så jag hör av mig när jag vet mer:)

    Ha en trevlig kväll!

    Kram Sofi

    SvaraRadera
  5. Så mysigt det ser ut! Kram Stina

    SvaraRadera
  6. Hej igen
    Jag bara smular isär färsen och blandar
    i, i lagom stora bitar. Superenkelt.
    Kramar/AM

    SvaraRadera
  7. Vilka fantastiska bilder från vad som ser ut att ha varit en helt underbar dag.

    Önskar dig en skön kväll!

    You Rock!!!

    SvaraRadera
  8. Hej Ing-Britt!
    Åh vilka underbara vinterbilder! Såå coolt att kunna ta fyrhjulingen ut till ert paradis:)

    Ha det gott,
    Kram Jenny

    SvaraRadera