Hej & välkommen till min blogg.

Skriv gärna en kommentar så blir jag glad :)


torsdag 29 oktober 2015

Helgblommor mitt i veckan...


Gokväll alla goa läsare!

Hur har ni det? 
Här har vi idag haft en ganska grå och kall dag så just nu brinner det för fullt i kaminen medan jag sipprar på en kopp varmt te. 


Igår när jag väntade på Evelin som var på körskolan gick jag en sväng på stan. 
Hittade en så söt liten vas inne på CE som fick följa med hem och givetvis var jag även tvungen att få med mig några fina blommor att fylla den med.


Valet av blomsterbutik faller ofta på Zälls blommor som alltid håller bra kvalitet på sina blommor och även är duktiga på att få till det där lilla extra.
Brukar ju köpa blommor till helgen men för mig har det ju nu varit helg, ledig ons-tors och jobbar helg denna vecka.


Även den lilla tändsticksasken, ljuset, en ny prydnads kudde, och ett otroligt fint armband från edblad hann jag få med mig hem på 40 minuter effektiv shopping :D 


Är ni som jag och oftast hittar massa saker när man egentligen inget ska ha! 
Men de gånger man åker in för att verkligen hitta nåt kommer man hem tomhänt?


Oj vad klockan springer iväg...dags att handla så jag hinner det innan halv åtta hos mig. Tittar ni på det? Veckans norrlänningar är ju helt underbara särskilt tjejen med islandshästar och durasellkanin till man :))

30 kommentarer:

  1. Jo då, när man inget ska ha kommer man hem med hur mycket som helst. :) Så fint det blev!
    Kramar

    SvaraRadera
  2. Heeeej vännen!
    Så fina blommor :) Å den lilla buddhan är ju bara så söt:)
    Jag är ledig några dagar denna veckan då dottern har höstlov, så så skönt!
    Kollar på Halv Åtta ibland, har sett förra veckans avsnitt nu ;)
    Suss gott o ha en fin helg.. trots att du jobbar då;)
    Kram Anna

    SvaraRadera
  3. Så är det ofta, man fyndar när man bara är ute
    och strosar på stan. Jättefin vas och dom blommorna
    skulle jag gärna ha nu här hemma.
    Fin helg och kramar/AM

    SvaraRadera
  4. Hej vännen! Vilka underbara blommor! Speciella och skira och vackra! Här rasslade helgen förbi i ett huj och veckan kickstartade med mitt livs första politiska möte, har gått och blivit fritidspolitiker, får se hur lång min karriär blir då jag visst pratade och ifrågasatte det mesta ;-P Snön är ett minne blott till barnens besvikelse, men jag tycker det var rätt skönt med tvåsiffrigt ute i dag... I morgon väntar möte i Vilhelmina då jag ska presentera mitt forskningsprojekt för politikerna där. Sedan hoppas jag att resten av veckan rullar på i lugnare tempo... Men i morgon kväll ska jag på förskoleråd och på onsdag har barnen aktivitet så vips lär det bara säga så är det väl helg igen, tiden rusar då man har mycket att göra. Lämnar en stor kram och önskar dig en fortsatt fin vecka <3

    SvaraRadera
  5. Hej vännen! Nu börjar hopp om liv finnas, men fy så däckad jag varit, en riktig "mancold" tro jag ;-P Nu hoppas jag bara att ingen annan åker dit så vi måste avboka kommande helg i Åre... Barnen ser så fram emot det och jag med, längtar så efter en god middag på restaurang. Var länge sedan sist! Ang glöggen så nja, en trea, varken bu elle bä. Ok. Gillade kaffe varianten betydligt mer. Blir nyfiken på din hatt, så bjuder du inte på en bild av den på huvudet så kan du väl fota hatten?! Lämnar en drös kramar och hoppas du får en fortsatt fin vecka <3

    SvaraRadera
  6. Tittar in för att få ett avbrott i jobbandet, fy å blä så trögt det går att producera nått vettigt när man har huvudet fullt med snor, tom ont i tänderna! En av de segare förkylningarna måste jag säga. Men är glad så länge jag slipper febern. Resten är iaf pigga som tur är! Är som du mer förtjust i runda former (kanske därför jag själv lätt blir rund?! ;-P) så det runda bordet kommer nog åter, men just nu får kistan stå där då den är "barnsäker" :-) Och kul med värdering av huset, även om jag förstår att du skulle velat ha fler millar ;-) Här i norr så är husen löjligt billiga, bara i städer och fjällorter det drar iväg. Så man kan liksom aldrig "tjäna" igen på en renovering, eller jo det går väl, men hör till ovanligheterna. Lämnar en kram och ska försöka bita ihop några timmar till. KRAM

    SvaraRadera
  7. Hej vännen! Vilken skön helg vi hade, men den tog ut sin rätt för i dag har jag feber och är sänkt igen, får bli vila så jag orkar med konferens i morgon... Men även din förkylning vill jag minnas var både seg och långdragen? Får bli VC snart om det inte ger sig :-( Kul med nya glasögon! Barnen ska kika på nya den 30 nov och både jag och maken är sugna på nya vi med... Ha nu en toppen fin vecka <3 KRAM

    SvaraRadera
  8. Hej rara du! Är hemma i dag och vilar, följer konferensen online - tack teknik! - så slipper jag smitt andra och får kanske tillfäller att kurera/vila mig i form. Väldigt envetet och utdraget, men inbillar mig att det vänt nu å går åt rätt håll... Hoppas iaf! Pensionssparandet bör nog jag med se över, men det bästa är väl att inga skulder ha den dagen... Men jag är lite av en struts och skjuter på den problematiken, är nog nöjd att ha betat av försäkringsbolaget sedan makens inbrott, fixat sista dagarna med försäkringskassan för Luran innan de brinner inne för mig och maken samt ringt support och fixat kaffe maskinen som pajjade i morse, känns som jag gjort mitt för idag ;-P Hoppas du njuter av en mysig "lillördag" kramar!!!

    SvaraRadera
  9. Åhhh nu blir jag avis har sneglat på en äppelklocka, men snålat... så du får berätta om den uppfyller dina önskemål och är så smart att den är värd sitt pris :-) Här har det nu slutat snöa, men kylan har istället kommit, mindre önskvärt, minus tjugo utlovdes till helgen :-( Mindre mysigt, men då kan man iaf legitimt ligga inne och kura. Borde börja julbaka lite, samt stöka fram advent. Får se vad jag hinner och orkar! Önskar dig en fin torsdag och hoppas att ni med nu fått lite vitt på marken <3 KRAMAR

    SvaraRadera
  10. Så vacker bukett, helt i min stil.
    Kram Anette

    SvaraRadera
  11. Hej vännen! Här rullar det på för fullt, särskilt som M nu justerat sig och knappt kan gå, än mindre jobba... Så jag har markservicen på min lott, mindre kul med all snö som dalat och dalar. Mysigt och fint, men ryggen gillar inte skottningen :-( Så jag skickar gärna ner lite till er!!! Glöggen från ikea lät god, synd bara att jag har så många mil till närmsta ikea, så jag får nog hoppa den :-/ Men nästa år vår vi ikea i Umeå å då har jag bara drygt 20 mil dit, yeeeeees! :-D
    Här har vi nu påbörjat renovering av trappen, lite olyckligt då maken är justerad, men jag tog helt sonika och lejde bort det istället till hantverkare. Så skönt! Önskar dig en fin dag och 1:a december <3 Måste få lite gjort så jag kan åka iväg med M senare. KRAMAR!!!

    SvaraRadera
  12. Hej vännen! Kikar in för att önska dig en fin dag, själv måste jag nu få tummen ur och skriva färdigt ett utkast, har varit så splittrad i veckan då M varit/är dålig. Vi har åkt runt till diverse kiropraktiker och osteopater, men i dag är han i Umeå hos en specialst så jag hoppas verkligen att han får hjälp där... Och så bra med en försäkring via jobbet så där, skulle jag ha haft ;-P Men men bara att gilla läget, bara lite dålig tajming om det nu blir billigare/gratis efter nyår. Var och klippte mig i går och tonade mig mörk igen, blondin var inget för mig ;-P KRAMAR I MASSOR <3

    SvaraRadera
  13. Hej vännen, kikar in för att önska dig en fin start på veckan. Fick just beskedet att barnens glasögon är färdiga för avhämtning, men det får bli på fredag, har inte möjlighet att köra 30 mil innan dess... sådana här gånger hade man velat bo liiiite mer centralt ;-P M har åkt 44 mil för 20 min behandling av ryggen nu på morgonen dessutom, galet då man tänker efter!!! Hoppas det var en lyckad shoppingtur i helgen, själv köper jag nu det sista via nätet, klickade just hem ett par skor till mig själv med fårull i då jag är så frusen. KRAMAR

    SvaraRadera
  14. Hej vännen! Hoppas ni hade en mysig kväll med glögg och julkappsbyte <3 Här började veckan mindre bra, M:s maskin blev inlöst av försäkringsbolaget efter olyckan så nu står han utan maskin :-/ Får se vad han/vi väljer att göra, köpa ny eller hyra ut sig, lutar åt det senare... Dessutom är mamma inte så pigg och fick sin undersökningstid uppskjuten vid lassarettet, inte bra :-( Men det är väl bara att gilla läget eller att åka in akut om så skulle behövas. Här är det annars slutspurt, ska skriva ett kapitel till en bok innan jul, plus lite andra åtaganden, så jag börjar längta efter ledigheten ;-P Ha nu en fin vecka kära du, massa kramar!!!

    SvaraRadera
  15. Gokväll rara du! Äntligen helg efter en galen vecka, jobb och sjukhusbesök med mamma har avlöst varandra, men nu vet vi iaf att det inte är cancer utan ett komplicerat bråck, men som ska gå att operera, så nu har vi andats ut lite och är glada för att det är något som går att ordna även om hon nu har lika ont och ej kan äta så blir det ändå psykologiskt mer hanterbart... Har även tapetserat mina platsbygda dörrar med björktapeten, och börjat städa lilla toan, ska bara skruva upp krokarna på dörrarna och putsa kaklet så är det klar. Har även beställt nya vita dörrar till alla rum på övervåningen, så renoveringen fortsätter ;-P Dominoeffekt då man börjar. Men känner att jag vill göra allt då jag liks är igång. Är så nöjd med vårt sovrum ännu, och Lurans är också helt ok, bara Bogges som jag skulle vilja göra om + byta fönster. Men fönstren tänkte vi ta i sommar. Så sakta men säkert ;-P Ha det nu så fint, varmaste kramarna!!!

    SvaraRadera
  16. Gokväll vännen! Tittar in för att önska dig en underbar jul med de dina, här har det gått i ett men nu börjar jag ha jobbet under kontroll å kan känna målsnöret, bara morgondagen kvar... skönt! Behöver lite ledighet nu och bara vara. Även barnen är trötta och längtar till lov, och vi smygstartar med att sova i vardagsrummet för att bädda ner oss i soffan och se på Grinchen ikväll. Mys! Hoppas du har det fint, och så får du gärna kasta in ett inlägg eller två innan året är slut ;-D Vill ju gärna få en glimt från julen hemma hos dig <3 KRAM

    SvaraRadera
  17. Tittar in och lämnar ett gäng varma och innerliga julkramar till dig vännen, och hoppas att julkänslan din infunnit sig! Men som du jobbar förstår jag att det kan vara svårt... Önskar även att jag kunnat skicka lite snö till dig, vi fick någon dm utöver det vi redan har i natt så vi har vintervitt och vackert! Allt är nu fix å färdigt här inför jul och om någon timme åker vi till svägerskan för uppesittare med bingolotto, lite ost, paj och annat gott. Ska bli mysigt. Hoppas även du får en fin kväll och kan varva ned efter jobb och känna julefriden komma smygandes. Ha en underbar jul med de dina <3 KRAMAR

    SvaraRadera
  18. Hoppas du njuter av skön och lata mellandagar, för efter själva julen då man får ta på sig myskläderna och andas ut, det är då den verkliga julfriden kommer tycker jag! :-D Här har vi över 20 minus idag, itne så man vill ut, så jag som hade semester väljer att jobba och kanske vara ledig i morgon istället. Bra när man kan byta och göra lite som man vill ;-D KRAMAR i massor <3

    SvaraRadera
  19. Passar på att titta in och skriva en kommentar nu då jag äntligen orkat starta datorn, har bara mobilsurfat de sista dagarna, men så ikväll fick jag för mig att köpa nästa års julgardiner på rea då jag hittat ett par som är rosa och röda och således matschar det tänkta färgtemat nästa år. Huga, ryser redan, men vad gör jag inte för Luran ;-P Kan nog samtidigt bli lite coolt med rosa/rött... *intalar mig själv* Vad gäller hallen vann tavellisten tillslut över hylla, har köpt en lång på MIO och ska skruva upp den i morgon tänkte jag + att jag beställt en ligthbox att ställa där som lyser upp lite. Hoppas att det ska bli bra. Lämnar många varma kramar och hoppas du fått en bra start på året <3 KRAMAR

    SvaraRadera
  20. Hej kära du! Åk till Teleborgs Slott, så mysigt, älskade miljön och maten, var bara resan som drog ner betyget samt faktumet att man delar toaletten med andra ute i korridoren, hade gärna velat haft en egen + möjlighet att elda i kakelugnen. Så som alltid, borta bra men hemma bäst även om tvättmaskinen rasat och jag fick översvämning och det är iskallt ute så man inte kan vara ute ;-P Efter denna vecka så känns det nu på sin plats att förbereda en fläskfile gryta och ta sig ett vinglas ;-D Önskar dig en fin helg och skickar en virituell bukett tulpaner till dig <3 KRAMAR

    SvaraRadera
  21. God förmidag vännen!!! Hoppas allt är bra med dig och att er köldknäpp släppt, här har vi det mildare iaf men istället så vräker snön ned så jag har redan varit ut och skottat 2 ggr... Nästa projekt är att ringa elkedjan och höra om de kan ta hem den tvättmaskin jag vill ha, för redan har berget med tvätt blivit lavinartat stort. Så nu går jag all in och köper en maskin med 9 kg kapacitet. Tror det blir bra. Önskar dig en riktigt fin veckan <3 KRAMAR i massor

    SvaraRadera
  22. Hej fina du! Du har funnits i mina tankar ska du veta, jag har varit lite orolig att det hänt något... Hoppas inte det, utan att det bara är vardagen och livet som kommit emellan, du jobbar ju dessutom så mycket... Här har jobb och sjukdom tagit mycket av min tid, men hoppas nu på att solen ska lysa, humöret få vara på topp och att allt ska flyta på. Lämnar en drös kramar till dig <3

    SvaraRadera
  23. Nu hoppas jag du får tid, ork och lust för lite blogg igen, saknar ju att få läsa och se dina fina bilder... Hoppas det blev lite bebismys i helgen, här hade vi det toppen på hotell och i veckan har jag börjat ett sundare liv (igen ;-P) så vi får se hur länge det håller Fniss. KRAMAR!!!

    SvaraRadera
  24. Wow så duktig du är med träningen och stegen, började räkna steg via iphonen i veckan å med ett stillasittande jobb är det inte lätt att nå upp till 10 000 steg kan jag konstatera, trots promenad på närmare halvmil så nådde jag inte fram... Suck! Men får ta nya tag i dag! ;-D KRAM

    SvaraRadera
  25. Huga för att gå in nya skor, brukar alltid sätta på compeed i förebyggande syfte då jag gått på den niten så många gånger... hoppas dina fötter är ok! Här har vi en härlig vårvinterdag, så jag tänkte gå ut å få lite luft på lunchen, men nu är det ju just om morgonen så bara det gör massor efter den mörka tid som varit här uppe i norr! Ha nu en riktigt fin vecka kära du <3 KRAMAR

    SvaraRadera
  26. Hej kära du! Och stort tack för alla dina kommentare, jag har läst dem men helt enkelt inte hart tid och ork att surfa runt till er alla då det varit och är en sjuk hektiskt tid främst pga mamma som ännu inte är kry, men som verkar komma hem i dag... och så som alltid 1000 saker med jobb och familj. Så det känns både skönt och välbehövligt med påskledigt nu. Hoppas innerligt att det är bra med dig och de dina, läser lite mellan raderna att något hänt?
    Lät skönt att du fått ha lite ledigt, och mysigt att våren och svanarna anlänt hos er, här hade vi några fina dagar, men nu istället snö å gråväder, hoppas innerligt på lite sol i påsk! Och du, här kommer en stor varm och innerlig grattiskram, hoppas du får en fin födelsedag <3 KRAMAR!!!!

    SvaraRadera
  27. Hej vännen! Äntligen har jag ro och frid att ta mig tid att surfa runt lite och skriva hos mina kära bloggvänner, resan med mamma och all annan otur vi drabbats av har sugut musten ur mig, men nu när solen lyser så känner jag krafterna komma åter, och det hjälper ju till att mamma skrivs ut i morgon ;-) Har med glädje läst dina kommentarer då jag saknar dina uppdateringar, du får lova att fota lite från utbyggnaden av stugan, kommer att bli magiskt! Är allt lite avis... Vi funderar på att bygga ut, alternativ leta efter en sommarstuga på ett "eget" ställe, mysigt att ha med familjen, men samtidigt skulle vi vilja ha något helt eget också... men mycket ska stämma, avstånd, skick, pris osv. Håll gärna en tumme! Hoppas det gick bra att jobba, och att du nu får njuta av en ledig vecka, här har vi galet fint väder, så det suger lite att sitta inne och jobba måste jag erkänna ;-P Lämnar massor av kramar och en önskan om en fortsatt fin vecka <3 KRAM

    SvaraRadera
  28. Tittar in här och hoppas ni har haft en lika fin pingsthelg som vi har haft. Underbart väder och inga måsten eller åtaganden, precis vad jag behövde. Har skrotat runt utan att göra nått vettigt, cyklat lite, slappat, gått i skogen med familjen och tit och druckit gott. Skön! Anar att ni spikar och bygger för fullt?! Ska bli skoj då det väl är klart och du kan visa förvandlingen. Vi fortsätter att söka vårt drömmställe, ett är inte till salu, ett annat går på bud och är uppe i en summa som vi inte anser det vara värt... men tids nog. Lämnar en drös kramar och önskar dig en fin vecka! KRAM

    SvaraRadera
  29. Hoppas ni njuter av sommaren och att det går bra med byggandet vid stugan. Här börjar m jobba igen i morgon vilket känns surt då värmen nu ska komma... I morgon kommer hantverkare och sätter in nya innerdörrar på övervåningen, har inte hänt något på länge här, tid och ork är bristvara. Många varma och innerliga kramar till dig ❤️❤️❤️❤️❤️

    SvaraRadera
  30. Hej älskade vän! Nu var det på tok för länge sedan jag tittade in och skrev här, men ork och fokus för detta har inte funnits efter alla turer med min mamma (som nu verkar ok) och så allt jobb/vardag och bråkig rygg på det... musten gick liksom ur mig. Men nu stundar hösten och jag känner att jag börjar vara på banan igen :-) Har tusen frågor och hade hoppats att du skulle ha uppdaterat så man fått se hur det gått med byggandet vid stugan och inte minst lite härliga bilder från er semester i solen :-) Såg din fråga on den ihåliga ljusstaken som även kan användas som vas eller fyllas med annat, ser inget märke på den, men är köpt på vår lokala blomsterbutik som har mycket SIA så jag tror den är därifrån, men vet inte 100. Allt gott till dig och de dina och så en underbar höst hoppas jag du går tillmötes <3 KRAM

    SvaraRadera