Hej & välkommen till min blogg.

Skriv gärna en kommentar så blir jag glad :)


söndag 18 januari 2015

Nu är helgen snart slut...

Hej söndag!

Hoppas allt är bra med er och att ni haft en lugn och skön helg.
Själv har jag gjort en ny stor investering i helgen men den väntar jag med att visa er till nästa inlägg ;). 
Ni som följer mig på instorma vet ju redan vad det är.



I fredagskväll när mannen kom hem från jobbet hade jag fixat lite gott till oss, både tjejerna var ute på var sitt håll så vi passade på att mysa med tapas.
Jag älskar verkligen sånt här plock som man kan sitta med läääänge.



Jag hittade de flesta recepten från Zeta
Bruschetta med tomat, basilika och parmesan
Bruscetta med brie och salami
Insalata Caprese
Bakad fetaost
Parmesanchips och Parmachips
Smördegssnurror
Samt rotfruktschips som jag köpte och en god flaska rött :)


Nu hoppas jag detta fungerar och att jag på så vis kommit ett steg längre i mitt lärande i min nya investering.
Ha nu en fortsatt skön söndag.

10 kommentarer:

  1. Heeeej vännen!
    Va kul med ny dator! Du kommer bli jättenöjd, det är jag säker på:))
    Mmmm, tapas är ju bara såååå himla gott!!
    En favvo här hemma, som du vet;-)
    Nu ska jag promenixa ner till svärmor o hämta hem lilla loppan som varit där idag!
    Ha en skön söndagskväll!
    Kraaaaam Anna

    SvaraRadera
  2. Wow vad det ser gott ut med de tapas du gjort!!! Blir riktigt sugen, men får nog vänta tills fredag...
    I inlägget innan kan man få en hint om vad det är för nytt du investerat i;-)
    Kram,
    Regina

    SvaraRadera
  3. Och jag kunde ju inte undgå och se vad som
    stod här över heller, ska bli roligt och se den
    i nästa inlägg. Plockmat och vin, så gott!
    Kramar/AM

    SvaraRadera
  4. Hallå där!
    Ååå jag älskar med tappas...det där lät supersmarrigt alltihop. Måste allt fixa lite jag med snart..;)
    Ha en ny toppenvecka!
    Kram Katarina

    SvaraRadera
  5. Ska bli intressant att höra hur det går😉 själv är jag såå sugen, men men vet inte om jag orkar med nya utmaningar. Haha.. Ha en fin vecka... Kramiz

    SvaraRadera
  6. Hej vännen!

    Hjälp så gott det ser ut! Tapas äter jag gärna men då får det bli på restaurang:) Är lite lat för att laga så många rätter;)
    Så du har köpt dig en ny dator, så spännande!
    Det är klart man måste leva här och nu och få unna sig saker och resor. Det kommer vi också göra men jag är så slösaktig så jag behöver skärpa till mig lite;)
    Hörde med Katarina om vi skulle fika på fredag el Lördag. Vore ju jättekul om du kom då med:)

    Kram på dig

    SvaraRadera
  7. Hej fina du! Äntligen lite tid att besöka dig och skriva kommentar (kan inte det då jag surfar från telefonen). Du har det så mysigt! Och vilken härlig plockmat, kan tro det blev en mysig kväll <3 Här har det gått i ett med det ena å det andra, jobbet må vara, men på slutet har svea inte trivts på skolan, de gjorde om klassen och hon hamnade då utanför då det blev 5 tjejer, hon har svårt att ta för sig och fråga om hon får vara med... så hon sitter mycket själv och det gör SÅ ont i mamma hjärtat när det kom fram :-( Behöver inte skriva nått om det i bloggen min är du snäll. Får hoppas det löser sig, försöker peppa henne och har talat med personalen att försöka få fler att leka och att de ska försöka se hur det utvecklar sig... Kan bara hoppas på det bästa! Och oj så härlig shopping du/ni haft!!! Ler lite, en resa till Prag talade vi lite löst om i julas, men verkar inte bli av, ska fungera med jobb m.m. Du får rapportera så ser vi om vi kan få till en resa dit till hösten ;-D Ha nu en fortsatt fin vecka goa du! KRAMAR <3

    SvaraRadera
  8. Kikar in och önskar dig en fin dag, jag ska jobba undan lite och sedan besöka Luran på skolan, hon ville det och jag känner att det behövs.... Har även beslutat att ändra arbets tider så hon slipper fritids på morgonen utan åker direkt till skolan då hon ville det. Hoppas det gör att hon trivs bättre! Fy så jobbigt sådant här är, helt nytt för mig då det aldrig varit några sådana här problem tidigare, så det är svårt att veta hur man ska hantera.... Aja, nu kaffe och lite transkribering innan jag beger mig! Ha en fin dag <3 KRAM

    SvaraRadera
  9. Morron fina du! I dag känns som en bättre dag, Luran såg fram emot att åka direkt till skolan så det känns bra, håller tummarna att denna förändring gör att allt flyter på bättre. Och det var ärligt rätt skönt att sova en timme längre i morse ;-D Blir väl segare i em där vid fyra fem då jag inte är van att jobba så länge. Men jag ska inte klaga med tanke på de skift och timmar du betar av ;-D KRAMAR!

    SvaraRadera
  10. Mumsig mat du har gjort, det är så gott med mat som man kan plocka lite av, det är något speciellt med det. Skall bli intressant att se vad som införskaffats, jag har inte en aning, jag är ju lite ny här hos dig!
    Agneta kram

    SvaraRadera