Hej & välkommen till min blogg.

Skriv gärna en kommentar så blir jag glad :)


onsdag 7 januari 2015

Tisdagsmys och fyrfalleri..

Hej finingar!

Tänk att det redan är en hel vecka sen nyårsafton...tiden bara springer iväg och jag hinner inte riktigt med. 
Imorgon börjar tjejerna skolan igen efter ett långt och skönt jullov. Evelin börjar sista terminen innan studenten och idag har vi varit och kollat på massor av balklänningar...
Hon var sååå fin i alla och har lite svårt för att välja en.


Igår hade vi fredagsmys på en tisdag då både jag och mannen nu är lediga och sen jobbar den kommande helgen. 
När man jobbar skift får man ju anpassa helgerna så det passar hela familjen.


Gjorde en brietårta med ädeloströra, valnötter och fikonmarmelad mellan samt exotiska frukter som dekoration. Väldigt gott och enkelt, till det hade vi kex och ett glas rött.


Måste även visa er några bilder från fyrfallerierna (ett ord jag hittade på som väldigt liten och sedan fortsatt att säga) på nyårsafton.
Kanske inte av bästa kvalite då jag inte har nåt bra objektiv för mörkerfotografering och inte heller hade stativet med mig.
Men förhoppningsvis kan ni föreställa er känslan när fyrverkerierna lyste upp det vackra slottet.




Nej nu ska jag ta och tassa runt lite på era fina bloggar innan det är dags att krama kudden.
Ha de så bra och hoppas ni haft en bra start på året.

10 kommentarer:

  1. Åh har också en student, balklänningen är redan klar men det är resten kvar nu ;o)
    Ha en riktigt härlig dag!
    Kram/Lena

    SvaraRadera
  2. Bilderna på fyrverkeriet är jättefina ju! Du har
    fångat både slott och smäll så fint. Och mysigt
    med lite helg mitt i veckan, känner igen etiketten
    på vinet, det brukar jag köpa också.
    Kramar/AM

    SvaraRadera
  3. Mys på hög nivå. Det ser jättegott ut. Du får ha ett fortsatt fint 2015.

    Kramen

    SvaraRadera
  4. Hej hej vännen!
    Gott Nytt År på dig..
    Vilka underbara bilder på fyrfallerierna eller vad du nu sa...hihi.. sååå sött..;)
    Jag tycker inte du behövde något annat objektiv eller stativ...det ser jätte fint ut.
    Å så smarrigt det där ser ut och vilka fina dukningar du gjort. både den röda och till nyår.
    Kram Katarina

    SvaraRadera
  5. Heeeeej!
    Måste bara tacka för dina fina ord och din underbara omtanke som gör mig så rörd ska du veta.
    Tack för att du bryr dig så. <3
    Ha en fin helg!
    Kram Anna

    SvaraRadera
  6. Kikar in och önskar dig en fin helg
    kram Rosa

    SvaraRadera
  7. så fina bilder och så gott allt ser ut.
    Ha en fin kväll!
    Hanna

    SvaraRadera
  8. Vad gott det låter med ostar och vin, brietårtan ska jag nog göra till fredagsmys i veckan som kommer. Börjar jobba imorgon efter en lång ledighet. Fina bilder på fyrverkeriet. När mitt äldsta barnbarn var så gammal så han kunde prata ville han att mormor skulle ta ner "paketerna" (raketerna) när han såg fyrverkeriet på himlen.
    Kram,
    Regina

    SvaraRadera
  9. Hej vännen! Så underbara foton på fyrverkerierna, vilket ess du blivit med kameran!!! Å ert mys såg gudomligt ut! Har varit en usel bloggvän det sistone, men nu på fm har jag tagit prover, besökt läkare och fått medicin, så nu hoppas jag snart vara på banan igen! Har dock massor med jobb som hopat sig, så jag känner enorm stress över det, men får väl beta av så strategiskt det går. Dessutom har jag avbokat hela morgondagen i stan då jag inte är människa än (har ont/feber och inte orkar köra drygt 45 mil i morgon) och inte vill riskera smitta någon kollega på köpet. Så då "spar" jag in tid som jag kan lägga på det mest akuta, så det ordnar nog sig :-D Njut nu av din ledighet vännen. Varmaste kramarna <3

    SvaraRadera
  10. Gokväll fina du! Hoppas du haft en bra dag, det har jag, medicinen har kickat in och jag njuter av att orka :-) Fått undan massa jobb, haft bra möte, skottat snö, så har både svärmor och mamma varit förbi med blomma resp min favoritkaka :-) Känner mig bortskämd! Så på torsdag är det nog inga problem att köra till stan och vara med på forskardagen! Tänkte även försöka shoppa lite till akvariet och springa igenom Rusta ;-D Skönt när man börjar bli sig själv igen! Ha nu en härlig kväll! KRAM

    SvaraRadera