Hej & välkommen till min blogg.

Skriv gärna en kommentar så blir jag glad :)


torsdag 14 maj 2015

Inspirerad av Ernst ;)

Gokväll!

Hur har ni det? 
Njuter ni av extra ledighet idag?
Jag har varit ledig idag men jobbar sen resten av helgen.


Idag har vi varit till min storasyster då hon har födelsedag idag.
Köpte en sååå fin tavla åt henne av Frederica som är en riktig klippa med pennan och vilken service sen. Var ju som vanligt ute i sista sekund och mailade henne i måndags om det var möjligt att få en artprint på superkort varsel och visst gick det så i onsdags hade jag den hemma och med en överraskning. Vad det var visar jag en annan dag.


När jag var på trädgården för att köpa en blomma till födelsedagsbarnet kunde jag ju inte gå därifrån utan att även få med nåt till mig själv....;))
Jag har länge velat ha en afrikansk vit lilja så en sån i bullig kruka fick följa med hem.
Full i knopp är den så jag hoppas den kommer blomma ståtligt hela sommaren.


En annan sak jag bara inte kunde låta bli var de stora härliga snäckorna i terrakotta som nästan var gratis 35:-/st och med ett sånt pris kan man ju köpa flera.


Ha nu en fortsatt fin Kristi Himmelfärds helg


3 kommentarer:

  1. Godmorgon, då är du nog i full gång på
    jobbet nu. Så fin liljan ser ut redan nu, superfin
    kruka till den också. Och snäckorna var
    toppenfynd.
    Ha en bra helg
    Kramar/AM

    SvaraRadera
  2. Hej vännen! Så fint du gör det, gillar dina snäckor skarpt! Jätte fint, och kan tro att tavlan blev uppskattad! Här är maken på jaktmässa med min pappa i dag, och ungarna som är lediga får leka hos grannen medan jag jobbar undan lite måsten på förmiddagen, toppen! Här är det annars grått och svinkallt, tänkte fortsätta putsa fönster sen, men nej inte i det här vädret. Men maskinen är toppen, den får tummen upp!!! Vi fick slå på värmen i uterummet i går då vi åt... SOMMAR nu säger jag bara ;-) Nepp, göra lite nytta nu så att jag kan kompa ut lite tidigare på em å vara med barnen då de har ledigt! KRAMAR i massor <3

    SvaraRadera
  3. Blev jättefint i rabatten
    kram Rosa

    SvaraRadera