Hej & välkommen till min blogg.

Skriv gärna en kommentar så blir jag glad :)


söndag 24 maj 2015

En bal på slottet...

Hejsan!

Pingstdagen och här skiner solen lite till och från.
Hur har ni det? Har ni njutit av helgen eller den inneburit massa jobb?
Jag har varit ledig och i går fixade jag i trädgården och tvättade på huset så idag blir det fram med penslarna och måla lite.


I fredags var det en stor dag för Evelin och hennes skolkamrater då det var den stora studentbalen.
Hennes vän Rebecca kom hem till oss redan på förmiddagen efter att Evelin varit hos frisören och fixat håret. Under fnitter gjorde sig tjejerna gjorde sig iordning inför kvällen.


Tommys kompis Benny som är en riktigt duktig fotograf ställde upp och fotograferade flickorna men visst hade även jag kameran med mig och knäppte lite bilder.
Att  skåla i champagne hör väl studentens alla högtider till men tjejerna rynkade mest på näsan och innehållet hamnade så småningom i diket så maskrosorna fick fest.



Det var nog tur att de inte hade snålat på hårspray eller hårnålar denna dag förr fy vilka vindar det var och kalla sådana, stundvis fick tjejerna värma sig under filten för att sen kunna fortsätta att bli fotograferade utan att se stelfrusna ut.



Efter att Benny knäppt över 800 bilder på tjejerna var det dags att åka vidare till slottet där alla studenter samlades så att släkt och vänner kunde få sen dem i sina fina klänningar/kostymer. 


Här passade jag på att ta en bild på de tre kusinerna, något som inte hör till vanligheten då de i vanliga fall skyr kameran och suckar högt då jag vill fota ;).


Alla tjejerna var sååå vackra i sina underbara klänningar och jag önskade att jag själv var nitton år och skulle få gå på bal...för alla har vi väl drömt om en...
Bal på slottet!!

 

Men efter mycket kramande och fotograferande var det dags för oss anhöriga att låta de blivande studenterna gå vidare till stora hotellet där middagen skulle serveras.


Många bilder blev det och jag hoppas att ni inte tröttnat men jag är såååå stolt över min fina tjej som var vacker som en prinsessa denna dag och vet inte vilka bilder jag ska välja :).


Ha nu en fortsatt skön pingstdag.

11 kommentarer:

  1. Men himmel så vacker hon är...!
    Förstår att du är sååå stolt mamma <3
    Kraaaam Anna

    SvaraRadera
  2. Inga kalla vindar tar bort dom glada leendena,
    det lyser glädje om tjejerna. Så fin Evelina är
    i sin klänning, och jättevacker håruppsättning.
    Roligt och ha många foton som minne.
    Kramar/AM

    SvaraRadera
  3. Så fin tjej du har😘dom är så vackra i sina fina klänningar men varför ska det alltid vara så kallt just denna dag... Nu hoppas vi på en lång skön
    Sommar .. Ha de... Kramiz

    SvaraRadera
  4. Åhhhh du har all rätt att vara STOLT, gud så fin hon är! Vilka vackra foton, måste vara jätte kul att få sin bal förevigad på detta sättet. Själv har jag några vanliga framkallade foton då min dåvarande svärmor (som var frisör) gjorde mitt hår, och så sedan när vi väl åkte iväg med våra vänner (ett annat par) till balen. Nostalgi att ta fram och kika på ;-) Sedan vann jag ju pris för bästa avhandling och skulle få gå på fest i blå salen och få priset ur kungens hand, men då var jag ju på tjocken och fick inte flyga, så den gången missade jag att gå på bal... men vem vet. Kanske får man chansen åter någon gång? I akademins värld är det ju rätt många högtider, så man ska aldrig säga aldrig kanske. Är iaf skönt att vara hemma efter intensiva dagar i staden, i dag är jag mer eller mindre handikappad i ryggen å varvar vilande/jobb så gott det går, men borde ta tag i huset som förfallit, är ju inte lätt för M med en arm att göra så mycket heller... Nej nu ska jag sluta klaga, solen skiner å det är strålande väder, ska jobba lite till, sedan ta en paus med kaffe i solen. Massa kramar!!!! <3

    SvaraRadera
  5. Hej vännen! Nog njöt jag i lördags då vi hade sol här, men i går och i dag öser det ner igen... Men kanske lika bra då jag har massor av jobb som ska göras ;-P M har åkt ner till Göteborg för ännu en koll av armen, så jag hoppas det blir positiva besked, han kan långt ifrån använda den ännu, kan varen dra ihop eller räta ut den, så jag hoppas det kommer med mer träning... Och ja, kameran, undra just vart den är?! Har nog inte fotat med den sen i julas... har helt tappat tid och fokus för det, så nu blev jag lite sugen faktiskt! Så den får nog följa med till Norge :-) Nepp, lunchen är slut å åter till jobbet. Massa kramar!!!

    SvaraRadera
  6. Gokväller! Hoppas du haft en ok dag, här rullar allt på i 110... Men då går ju veckorna fort om inte annat ;-P
    Är ovanligt bra i ryggen tack vare löpningen, så den släpper jag inte, dock ska jag undvika vårt dåligt underhållna elljusspår då samtliga skador beror på att jag klivit snett och/eller ramlat där :-( Får hålla mig till grusvägar i trakterna så ska det nog gå bra. M hade fått ok, å är nu på väg hem, nästa koll blir i augusti och då tror jag hela familjen följer med och besöker Liseberg :-) Ha nu en fin kväll! KRAMAR

    SvaraRadera
  7. Hej vännen!

    Åååå så vacker hon är! Förstår att du måste känna dig väldigt stolt! Känner också att jag vill bli 19 år och gå på bal:)
    Hoppas allt är bra med dig fina du?

    Kram Sofi

    SvaraRadera
  8. Hej vännen! Och tack för grattiset, du må tro att jag är glad, en stor sten föll från mitt bröst, nu har jag jobb i två år till :-) Ett kul jobb dessutom :-) Men ang lotterna så tror jag inte att jag ska utmana ödet å byta in dem, tror inte jag har mer tur än så här, så det får nog bli en gräddtårta med jordgubbar av dem istället ;-P Känner mig värd det! *skratt* Håller tummarna att ni får fint nu så T hinner måla så du slipper, för jag ryser ännu vid minnet, att måla är pillrigt, krävande och jobbigt om du frågar mig, den enda fördelen är att man direkt ser hur FINT det blir :-D Önskar dig en underbar fredag och trevlig helg <3 KRAM

    SvaraRadera
  9. This is the precise weblog for anybody who needs to seek out about this topic. You notice so much its almost arduous to argue with you. You positively put a brand new spin on a subject that's been written about for years. Nice stuff, simply nice!

    SvaraRadera
  10. Gokväll vännen! Hoppas det gått bra för er att hämta hem båten och att vi får se lite bilder sen! Själv packar jag in i det sista, å hittar inte min kamera?!?! Vi ska ha mottagning och konsert på Nidaråsdomen så jag hade ju gärna velat föreviga det, men får väl ta med telen om jag inte hittar kameran... Känns som jag vänt upp och ner på hela nedervåningen :-/ Så bästa att plocka ihop och göra sig redo, 05.30 går taxin till flyget i morgon. KRAM KRAM

    SvaraRadera