Hej & välkommen till min blogg.

Skriv gärna en kommentar så blir jag glad :)


måndag 20 oktober 2014

Tvättstugan...

Gokväll vänner!

Oj vad tiden rusar iväg, jag hinner inte riktigt med. 
Men mannen därimot har varit väldigt produktiv...tänk om jag kunde sno lite energi av honom ;)
Hur har ni det? Hinner ni med det ni planerat?


Kommer ni ihåg hur anskrämlig min tvättstuga såg ut för bara ett par veckor sedan...ingen trevlig plats som man vill tillbringa för mycket tid i men det börjar allt synas skillnad härnere.


Efter att ha tömt rummet och täckt in allt så tog vi fram färgsprutan och gav oss på både väggar och tak men inte nog med att färgsprutan krånglade så blev det alldeles för tätt i rummet och dagen efter hade det bildats kondens i alla fönster och det hade blivit hemska rinningar.
Bara att börja om från början med roller och pensel...och den här ggn gick det riktigt bra.


Mitt energiknippe till man har även hunnit med att måla dörrar, fönster och element under helgen då jag jobbat. Blir verkligen en enorm skillnad bara genom att få bort de murriga och gräsliga färgerna.


Ikväll när jag varit på fotokurs han han även prima golvet så det är klart för läggning av klinkers.
Kommer nog bli riktigt snyggt med det mörka golvet till de ljusa väggarna.


Vi kommer även ha vita skåp men svart bänkskiva sen vill jag gärna mjuka upp det hela med detaljer i naturmaterial. 
På bilden nere ser man på ett ungefär hur det kommer se ut, tvättmaskinerna är ju inte så höga men ska få lådor under sig men det fick jag inte till i ritprogrammet sen blir det bänkskiva över.
Framför fönstret vid elementet kommer vi ha hängmöjlighet till tvätten.


Skulle även vilja bryta av med detaljer i mässing men vi får se hur det blir med det...vet inte riktigt om familjen riktigt tycker samma sak där :)


 

Något vi snabbt kom överens om var iaf valet av tvättmaskin och tumlare så nu hoppas jag dessa maskiner från bosch finns hemma när vi ska köpa dem.


Nej nu är det allt dags att krypa ner i bingen så jag vaknar när klockan ringer 04:30 imorgon.
Ha en fortsatt fin vecka alla.

6 kommentarer:

  1. Oj, här händer det grejer! Det kan man kalla
    skillnad, och så mycket ni gjort. Bra att din man
    har ångan uppe, då är det snart klart.
    Kramar/AM

    SvaraRadera
  2. Men wooooooooooooooow!
    Hej fina Ing-britt!
    Wooooow...nu blev jag peppad! Hos oss har det inte hänt ett endaste dugg...måste ta tag i det där nu.
    Åååå vad jag önskar att jag hade r storlek på tvättstuga....ååå så härligt. Upphöjda maskiner skulle jag verkligen också vilja ha men jag tror inte vi får plats med det... vi får se..;)
    Ha en fin dag!
    kram Katarina

    SvaraRadera
  3. Kul att få göra om till en fräsch och fin tvättstuga. Det blir kanonfint! Vi har ett hus från 1927 och det är inte just något gjort i tvättstugan....usch så där ser ut! Hela källaren borde få sig en make over här.

    Kram
    annika

    SvaraRadera
  4. Du, det kommer bli så bra.
    Ser mycket bra ut.
    Du kommer stå med ett leende på läpparna varje gång du ska tvätta nu........................

    Tänk om man ändå kunde stjäla lite energi från de som har i överflöd!
    Skulle behöva massor av extra ork nu i höstmörkret.

    Ha det fint nu min vän,
    kram Anneli

    SvaraRadera
  5. Gud så fint det blir, å så ni jobbar på! Bra. Själv har jag en period av hur mycket jobb som helst, stress till tusen å jag känner av magkatarr... Lugnar sig först i slutet av november. Men ska ta en dag off till veckan då dagis är stängt, tror jag behöver det även om sakerna som då ska göras bara skjuts till nästa dag. Ingen frisk luft alls i går, säkert en bidragande orsak till stressen. Så i dag ska jag ut på eftermiddagen och ladda batterierna med en skogspromenad tänkte jag! :-) Önskar dig en fin dag vännen <3 KRAMAR

    SvaraRadera
  6. Hej goa du! Här stormar det å snöar i dag, allt annat än inbjudande... Men myser inne med tända lampor och ljus och massor av kaffe ;-) Och du har så rätt, jag är glad för det barnen tar med hem, vid en viss ålder tar det slut oftast... och blir pinsamt! Minns att mamma envisades att ha våra julprydnader framme långt upp i åren å det var jag lite emot ;-P Lät skönt med sovmorgon, det ska jag ha i helgen!!!! Lycka till med ditt fotouppdrag och ha en riktigt fin dag <3 KRAMAR

    SvaraRadera