Hej & välkommen till min blogg.

Skriv gärna en kommentar så blir jag glad :)


tisdag 14 oktober 2014

Rosa bidrag...

Hallojsan alla goa läsare!

Vilken skön helg vi har haft. Jag har varit ledig hela fyra dagar och det har varit sååå skönt, det behövde jag verkligen. Jag är ju ingen höstmänniska utan känner mig mest trött och sur denna årstid (tycker allt lite synd om min familj). 


Fick en utmaning av rara Anna med bloggen Ekenäsliv att göra en rosa dukning nu i oktober och samtidigt skicka ett valfritt bidrag till rosa bandet kampanjen och självklart ville jag vara med.
Info från cancerfonden och bank.nr mm hittar ni här
I uppdraget kommer även en röd dukning i december då temat har anknytning till blodcancer som Anna själv varit drabbad av.
Vill ni med göra en dukning i rosa och publisera som ert bidrag?


Min dukning fick bli i all enkelhet från vår sopplunch i söndags.
Tyckte det var lite kul att använda mina fina majalyktor som även dom ger ett extra bidrag till cancerfonden och även när jag köpte blomman på bordet gick 5:- till rosa bandet.
"Tre flugor i en smäll"


Potatis och purjolöksoppa i pulverform kan allt bli riktigt god om man kryddar lite extra och serverar den med knaperstekt bacon, krutonger och ett gott vitlöksbröd.
Sen en vacker dukning blir ju pricken över i:et för visst äter vi även med ögat.


Vill tacka för alla fina kommentarer ni ger mig.
Ha nu en fortsatt fin vecka.

10 kommentarer:

  1. Hej vännen!
    Vad det värmer mitt hjärta att se ditt fina bidrag.
    Så fint att man tillsammans kan göra skillnad. För det stämmer ju så: Ingen kan göra allt men alla kan göra något.
    Jag är ju inte heller direkt nån höstmänniska.. Ska iaf till läkaren imorogn och det ska bli så skönt.
    Hoppas få svar på några frågetecken iaf.
    Va rädd om dig vännen och ha det så bra.
    Kram kram Anna

    SvaraRadera
  2. Vilken fin dukning! Du är så pysslig! Å du, på tal om rosa, vad var det med färgsättningen förr?!!? Vårt element i källaren var cericerosa också!!! Och golvet turkost.... Så det första jag gjorde var att måla väggar och element vita i tvättstugan och golvet grått, men måste snart göra om det... Lät frestande att lägga klinkers, men vet ej om det går då vi även duschar där nere... Ha nu en fin dag, här väntar en synundersökning strax för bogges del! KRAM

    SvaraRadera
  3. Jättebra utmaning, så viktigt med alla bidrag.
    Rosa dukning var ett bra tema, vilken härlig
    sopplunch du dukade fram.
    Kramar/AM

    SvaraRadera
  4. Så mysigt och fint du har ordnat till det. Bra om vi alla kan göra got för att det kan forskas mer på dessa hemska sjukdomar.
    Jag gillar hösten av flera anledningar och jag gör så med alla årstider.

    Kram
    annika

    SvaraRadera
  5. Det var nog välbehövligt att du fick sova ordentligt inför ditt långpass <3 Å här har jag och luran i dag köpt op present till lilla kusinen, en blomma, inspirerad av dig en rosa höstglöd, mini variant dock, som då rymdes i en rosa lykta och så en rosa uggla i som dekoration. Perfekt enligt Luran ;-D Sedan har vi målat naglarna orange då man SKA ha det inför halloween enl henne. Men nja, får lite panik. Har ingen remover hemma, så det måste jag köpa i morgon ;-D Önskar dig en fin kväll, här blir det te, värktabletter å sängen nu. KRAMIS

    SvaraRadera
  6. Hej vännen!

    Vilken fin dukning för ett så gott syfte!
    Kanske får bli en rosa dukning här med framöver:)
    Den där soppan såg otroligt god ut, det behöver ju liksom inte vara så svårt alla gånger:)

    Kram på dig fina du!

    SvaraRadera
  7. Morron vännen! Här är jag själv hemma, lätt snöfall ute och jag ska choka mig själv och kroppen med en morgon jogg innan jag ska ta mig en låååångfrukost i min ensamhet. Barnen är hos kusinerna och M jagar, gillar att få sådan här egentid i bland. Och även här är tanke natt bullarna ska få förgylla grötfukost/lunchen om de är goda, får dock ta bort pumpafröna då maken är allergisk mot sådana. Ha nu en fin dag kära du <3 KRAM

    SvaraRadera
  8. Så fint du har dukat! Hoppas allt är bra med dig! Kram Stina

    SvaraRadera
  9. Hej vännen! Och TACK för att du förgyller min vardag med dina små inlägg och hälsningar hos mig! Hade en härlig morgon i min ensamhet och är så stolt att jag kom ut å sprang i snön i lördags, sedan tog jag tillvara på älgkött å blev då rätt knäck i kroppen. Det tar på. Blev ändå en jaktdag på söndagen, men nu börjar jag känna mig nöjd på den fronten, ska nog ta en slappe dag till helgen, känner att jag behöver det. Särskilt som denna vecka är en av de mer hektiska i höst med massa deadlines, leveranser och måsten som stressar, samt att jag är själv med barn å hundar, har ju hunnit bli bortskämd då Magnus varit hemma i ett par veckor nu ;-D Garvade förresten å jag läste din kommentar, stilla natt och O tannenbaum hoppades över i spellistan kan jag meddela till förmån för jingelbells och lite mer "poppiga" varianter ;-P Så mycket bättre är ett måste, det följer vi här hemma. Men förstår om du somnade i från, du jobbar ju inte mänskligt med dina skift och laborerande med dag/natt skift. Du får vara rädd om dig <3 Sådant tar på! Och föreläsning med gatufotograf lät ju jätte spännande, du får visa sen vad du lärde dig ;-D Antar det gav idéer och inspiration iaf! Hoppas även att det går bra med klinkersen å att ni ev får börja inreda efter helgen, kan tro att tvättberget växer medans *ler* Och på tal om tvätt så måste jag nu gå ner å ta reda på och hänga en maskin... Suck. Men sedan gör jag kväll från alla måsten och ansvar! KRAMIS

    SvaraRadera