Hej & välkommen till min blogg.

Skriv gärna en kommentar så blir jag glad :)


fredag 1 augusti 2014

Semester i paradiset :)

Go kväll alla!


Nu har snart vår andra semestervecka gått och den har vi mestadels spenderat ute vid vårt paradis,
 i sommarstugan ute på sjön...


Jag njuter för fullt av mitt nya kök där. Fattar inte att det kan bli så stor skillnad trots att köket fortfarande är på samma ställe och tom är mindre skåp ändå känns det både rymligare och större.


Vi har badat, solat och bara varit precis som man ska när man har semestern :).




I våras köpte jag nya gardiner billigt på dollarstore som äntligen kommit upp på altanen. Tog sin lilla tid då jag var osäker på om jag verkligen skulle ha gardiner eller ej men jag blev nöjd och tror de får vara kvar.



Tommy har byggt klart trappan ner från soldäcket så ny slipper vi vingla på stenarna ner.
Blev himla mysigt med uteplatsen där nere vid vattnet.



Och nu har vi ju efter mycket letande och velande äntligen hittat en soffa dit som alla gillar. den är stor och rymmer många, tre stycken kan gott och väl ligga och vräka sig i den.


Vi invigde den med att äta kvällspizza där, sex personer var vi och det hade gott fått plats en till. Men borden känns lite låga när man ska äta därnere så Tommy ska göra nya fötter som höjer borden något.


Flera underbara kvällar har vi myst här och nu börjar kvällarna bli lite mörkare så man kan börja boa in sig och tända lyktorna igen. Min kinesiska lykta är en favorit som ger ett mysigt sken.


Ha nu en skön helg och hoppas att även ni som redan haft er semester får vara lediga i helgen och njuta av det vackra vädret.

Vi ska ta en dagsutflykt imorgon till Söderköping och äta glass.

9 kommentarer:

  1. Så härligt ni fått det. Kram mamma

    SvaraRadera
  2. Åh så mysigt det ser ut...alldeles underbart! Härliga bilder också...
    Ha en fortsatt skön semester!
    Kram Titti

    SvaraRadera
  3. Ljuvliga bilder från ditt sommarparadis!
    Vilken härlig plats för barnen att vara på under sommarlovet......................
    Skönt att du har semester kvar, ser ju ut som om det fina vädret fortsätter.

    Kramar från,
    Anneli

    SvaraRadera
  4. Hej Ing-Britt!
    Det är verkligen ett paradis ni har där! Ser såå mysigt ut:)

    Ha en fortsatt trevlig helg o semester!

    Kraam Jenny

    SvaraRadera
  5. Hej Ing-Britt!
    Det är verkligen ett paradis ni har där, fina bilder! Mysigt att kunna sitta där alldeles vid vattnet:)

    Ha en fortsatt trevlig helg o semester!

    Kraam Jenny

    SvaraRadera
  6. Så fint ni har det! Nya trädäcket nere vid sjön
    blev super, och vilka härliga soffor. Bättre sommar
    kunde vi inte fått heller, bra med vatten nära när det
    varit så varmt.
    Kramar/AM

    SvaraRadera
  7. Hej vännen! Äntligen hemma från stugan så man kan blogga runt å kika på dina fina bilder, har för dålig mottagning för att få upp dem i mobilen då vi är i stugan. Älskar fotot på tjejerna då de åker ring!!!! Du har verkligen blivit superduper duktig med kameran! Å er soffa, wow! Hela ert pardis är som en dröm, borde ta dit någon som gör ett reportage till någon tidning tycker jag... Här har jag nyss gjort lite bokföring, mindre kul avslut på semestern ;-P Känns gruvsamt att jobba i morgon, men bara man är inne i det så brukar det ju rulla på. Barnen lär iaf vara trötta då jag ännu hör att de är vakna.... Tur förresten att det gick bra för er i dag, blåsväder på sjön är inte att leka med <3 Nu ska jag njuta av de sista timmarna med att slappa i soffan ;-P KRAM

    SvaraRadera
  8. Wow, vilket ställe! Ser fantastiskt ut. Där kan jag tänka mig att det är avkopplande!

    Vilken trevlig blogg du verkar ha.

    Kram Lena

    SvaraRadera
  9. Hej rara du! Ja, så hemskt med branden, har följt det hela via media på olika sätt, fy, skogsbränder är ett gissel å inget att leka med. Förstår att de satsas så mycket pengar inom eu för att bekämpa detta i södra delarna av europa... Hoppas regn hjälpter släckningsarbetet här i Sverige, eller naturliga vattendrag. Huga! Å jo, i dag kommer jag nog vara VÄRLDENS BÄSTA mamma, för i dag kom Bogges å Lurans fyrhjuling som de ska få att köra då vi är i stugan :-) Ser så fram emot att se deras miner... ;-) KRAM

    SvaraRadera