Hej & välkommen till min blogg.

Skriv gärna en kommentar så blir jag glad :)


tisdag 29 juli 2014

Orbaden


Hej sommar!

Kan inte låta bli att börja med att säga...vilken underbar sommar vi har, jag njuter för fullt.

Förra veckan var vi till Orbaden i tre nätter, vilket ställe... Vi hade helpension med en härlig frukostbuffé lunch som bestod av två rätter samt lyxig förrätt & varmrätt på kvällen.






Den fina anläggningen med både hotellrum och lägenheter i små hus och en spaavdelning med saltpool, inomhuspool samt bubbelpool ute ligger precis vid Ljusnans strand som kallas för Hälsinglands riviere strax utanför bollnäs. Ett ställe jag varmt kan rekommendera alla livsnjutare.
Enda nackdelen är de123 trappsteg ner till stranden men de är bra att jobba bort alla kalorier från den goda maten i ;).









Nu sitter jag ute vid stugan och fortsätter njuta av semestern.
Hoppas även ni har det bra.

8 kommentarer:

  1. Underbara foton, vilket ställe!!! Nu när jag sett dem så jaaaa, varför inte mötas upp där ;-D Å du så fin du är, såg så sommarfin och fräsch ut, ser ut som du springer en mil om dagen så liten å nätt som du är! Här har en förkylning kommit på besök, så ingen träning, däremot vin å god mat, men nu ska jag bädda ner mig i uterummet med ungarna då vi ska sova där i natt... KRAMIS!

    SvaraRadera
  2. ååå vilka underbara bilder!
    Ska du med på bloggeventet?
    jag har plats kvar i min bil..;)
    Kram Katarina

    SvaraRadera
  3. Vi bor kvar på hotellet som de rekommenderar där på sidan..;)
    Säg till om du bokar o vill åka med..;)
    kram Katarina

    SvaraRadera
  4. Vilket fint ställe, hade jag aldrig hört talas om.
    Och det var en låång trappa, men perfekt egentligen
    med tanke på allt gott man satt i sig.
    Kramar/AM

    SvaraRadera
  5. Oh vilka härliga bilder. Skulle gärna vilja åka dit med, men den trappen vill jag inte ha. Kram mamma

    SvaraRadera
  6. Hej fina du! Håller tummarna hårt att ni har det fint då din storasyster kommer på besök så hon får njuta av ert paradis! Här öser dt ner så jag varvar tvättning med att kika igenom ellos då jag måste in med en beställning med barnkläder å lite underkläder å annat till mig själv. Har kommit i en farlig shopping period, i går gjorde jag nått busigt, beställde en fyrhjuling till ungarna, det vet inget, så gissa om de kommer att bli glada när den dyker upp?!?!
    Så kopparna som såg ut som björk får anstå, hade gärna haft iaf 4 st, men de gick på drygt 200 kr st så det får anstå, nöjde mig med en annan sak som jag ska fota och visa i bloggen när jag får tummen ur ;-P Å du, nu när soffan är på plats, parasoll m.m. så vill vi se mer bilder från er stuga ju!
    Ha det nu toppen med din syster, så kommer här många varma kramar från mig till dig <3

    SvaraRadera
  7. Gokväller vännen! Hoppas du haft en mysig kväll, här har jag kastat ett getöga på Ernst, druckit en cider med grannen å tagit en prommis med henne. Nu har jag bäddat ner mig i soffan i vardagsrummet för natten, får ta post där då Luran har kompis och de sover över i uterummet, och man vet ju aldrig om de vaknar, då vill jag finnas till hands. Men nu sover de iaf sött. Bogge hamnade i sin tur hos grannarna, så ungarna nyttjar de sista lediga dagarna max ;-) Att det ska vara så skoj att sova borta?! Björkfröna har inte riktigt börjat ställa till det här ännu, men är nog på G. Vår tvättninda är trasig och skulle beställa en ny, men blev en ställnign istället som jag kan ha i uterummet, där blir det dels väldigt varmt, dels slipper man pollen och fågelskit, så det kändes som ett bra alternativ även om tvätten inte kommer att luka lika gott som den gör då den torkar i det fria... Säger god natt och önskar dig en fin morgondag! KRAM

    SvaraRadera
  8. Hej Ing-Britt!

    Så fina bilder!
    Verkar vara ett riktigt härligt ställe:)
    Såg hos Katarina att du ska med på bloggeventet! Så kul! Jag ska också åka med henne:) Vi kommer få toppenkul, det är jag säker på!:)

    Ha det gott!

    Kram Sofi

    SvaraRadera