Hej & välkommen till min blogg.

Skriv gärna en kommentar så blir jag glad :)


torsdag 6 november 2014

Ja se det snöar ❆☃❆

Hejsan!

Idag har jag veckans enda lediga dag och jag njuter må ni tro...har mest suttit i soffan hela dagen...redigerat massa bilder till fotokursen.
Och så har den äntligen kommit..
❆ SNÖN 
Jag bara älskar denna vita duniga härlighet, synd bara att det inte varit nån kyla än så vi får behålla den ☻


För ett par veckor sedan då mannen och äldsta dottern var på hockey passade jag och lilltjejen på att ha glöggmys hemma.


Har inte riktigt velat visa bilderna innan men nu när snön kommit är det väl tillåtet att starta lite smått med julförberedelserna här på bloggen.


Till den goda glöggen hade vi pepparkakor och lite goda ostar...älskar brie med fikonmarmelad...mmm sååå ljuvligt.


Både den snygga brickan och glöggen med smak av äpple och rabarber kommer från Ikea. Den glöggen kan jag varmt rekommendera, en riktigt god alkoholfri variant.


Har ni någon favoritglögg? kanske tom någon av er hunnit med att testa nån av årets alla nyheter?

Ha nu en skön fortsättning på veckan och tack snälla för alla fina kommentarer angående vår tvättstuga.

12 kommentarer:

  1. Hej visst är de ok att börja med julförberedelser nu :)
    Jag smakade Morbergs glögg igår o den va god. Pepparkakor kan jag äta hur många som helst nu när jag börjat.
    Den glöggen ska jag allt ta o smaka också.

    Ha en skön ledig dag
    Kram Camilla

    SvaraRadera
  2. Har sett snö på flera bloggar, härligt och
    höra att du är glad för snön. Såklart vi kan visa
    glöggsorter, jag har precis idag fotat den jag
    köpte. Allt på brickan ser jättegott ut.
    Kramar/AM

    SvaraRadera
  3. Hej rara du! Äntligen har jag landat efter veckans alla måsten och resor. SÅ mysigt med glöggmys, och fina bilder. Här är päronglöggen och hallon/lakrits en favorit, och vi har testat apelsin/choklad med. Ska testa mer i helgen tänkte jag, nu när jag kan ;-) Optikerresan gick fint, M var med och körde och vi slapp halka och snö som tur var, och barnen var så duktiga. Bogge valde blå glasögon och Luran rosa, knappast förvånande va?! ;-P
    Jan Bylund har jag inte lyssnat på live, men gillar honom och brukar garva åt honom då han ståuppar :-) Så vi har nog lite lik humor med!
    Blev noll shoppping igår, hann inte, eller jo, slank in och handlade lite på Hemtex av alla ställen. Kola till barnen och så kulor och strumpor till mig. Önskar dig en riktigt fin fredag och trevlig helg <3 KRAMAR!

    SvaraRadera
  4. Hej söting!
    Vilka fina bilder! Såååå mysigt det ser ut. Vi smakade på Morbergs glögg igår... nja, lite för söt tyckte jag.
    Men det är ju så mysigt med glöggmys nu, det behövs i mörkret.
    Här är det grått, grått och blött. Inte en snöflinga så långt ögat kan nå.
    Ha nu en skön helg!
    Kram Anna

    SvaraRadera
  5. Härliga bilder och visst är det en mysig tid vi har framför oss, tokgillar allt som har med advent och jul att göra.
    Har inte smakat någon glögg än men det är snart på tiden.
    Ha en mysig kväll
    Kram Pia

    SvaraRadera
  6. Åh så mysigt med snö :) Gillar inte glögg så mycket, men ska testa att göra tranbärsglögg nu till jul :)

    SvaraRadera
  7. Hej kära du! Jag har noll koll på ikeas sortiment i år, får nog ta och kika in där... för ugglor är jag ju med svag för, även om det blir mer och mer rävar här hemma ;-D Måste även spana in HM Home... Har haft en skön sovmorgon, och nu ska jag passa på att lägga mig och läsa en bok då barnen roar sig själva... får se hur länge det varar ;-D KRAMAR i massor vännen!

    SvaraRadera
  8. Ja du, lova att du sover på måndag, och tar en skön bara vara dag, för du måste vara snäll mot dig själv så som du jobbar!!! Här har jag och Bogge varit på fiket å mumsat, efter en månad utan socker så var kanel/apelsinbakelsen väääääldigt söt, men GOD ;-) Har även köpt årets första hyacint, så nu är jag i "fas" igen ;-D KRAM!

    SvaraRadera
  9. Hej Ing-Britt, hoppas allt är bra med dig!
    Vad gott med glögg, har inte köpt någon än, tack för tipset:)

    Ha en skön söndag,
    Kram Jenny

    SvaraRadera
  10. Kikar in och hoppas att du fått en bra start på veckan! Här har det gått i ett, massa som ska göras innan jag åker till Skåne på onsdagsmorgonen å blir där till fredag, är hemma sent... Känns lite drygt, men blir nog bra bara jag är iväg ;-) Hoppas du har haft en skön ledig dag och att kvällen fotokurs blir lika intressant som tidigare tillfällen! KRAMAR

    SvaraRadera
  11. Kikar in och säger hej och hejdå, då jag nu lär vara osynlig, åker tidigt i morgon och har hämtat hem barnen nu för att få mig en dos av dem innan jag åker... Gillar inte att vara ifrån dem, men tre dagar går ju fort! KRAMAR

    SvaraRadera
  12. Oh, jag köpte den glöggen idag, vad bra att den verkar vara god! :)

    SvaraRadera