Hej & välkommen till min blogg.

Skriv gärna en kommentar så blir jag glad :)


tisdag 16 juni 2015

Äntligen!!

Gokväll!

Vilka härliga dagar min semester börjat med men tyvärr verkar det inte riktigt som om det ska hålla i sig. Redan igår och idag har det varit kyligare i luften även om solen varit framme. Och regnet ska ju komma lagom till midsommar...en klassiker.

Vi har ju äntligen fått vår nya båt vi beställde i mars.
Den är så fin och jag blev som ett barn på nytt då jag klev ombord första ggn :).



Vi fick hämta båten i Stockholm redan förra måndagen men har haft så mycket att fixa inför studenten att vi inte hann sjösätta henne förens i lördags.
Men gissa om vi nu vill tillbringa varje minut i vår
Bayliner 175 GT3



En riktigt härlig känsla att äntligen få åka ut på sjön och njuta av solens strålar som glittrar mot vattnet i denna skönhet med sin fina vita inredning....som jag gissar snart är mera grå ;)).




Även Tilda och hennes vänner verkade nöjda med den nya båten och ville gärna följa med på en kvällstur. Däremot vill dom inte titta in i kameran som jag allt för ofta riktar mot dem ;).



Den här bilden tog jag imorse då jag vaknade, det är från vår sommarstuga där jag nu hoppas få tillbringa många soliga dagar i sommar.
Håller tummarna hårt att vi får en lika fin sommar som ifjol.


Men nu ligger hon bevakad av både herr uggla och båtvakterna nere vid småbåtshamnen i vårt lilla samhälle och bara väntar på nästa gång hon får ta oss på en härlig tur.


Nej nu börjar jag allt bli bra trött...tangenterna flyter ihop så det är nog dags att säga god natt.

Önskar er en fortsatt fin midsommarvecka.

3 kommentarer:

  1. Du, vilken pärla!
    Så vacker och så snyggt med den vita inredningen.
    Hoppas ni får många härliga dagar ute på sjön nu i sommar...........
    .
    Ja, detta väder.....vad ska vi göra åt det?
    Verkar blir regn till midsommar, jaaa, man är ju van.

    Ha en fin midsommar och även en underbar semester,
    kram Anneli

    SvaraRadera
  2. Pärla som sagt! Underbart med båt och vi håller tummarna att sommaren kommer och det blir på riktigt😄ha de gott... Kramizar

    SvaraRadera
  3. Åhhh vilken läckerbit, matchar dig ;-) Har varit inne å tassat men från mobilen så inga livstecken förrän nu, men jag hoppas nu att ni kommit iväg ordentligt och har det underbart i London!!!! Ser fram emot en reserapport och foton sen :-) Här hade vi strålande väder på midsommar och även i går, men i dag är det åter grått och regn, trist :-( Långtidsprognosen sa visst att juli skulle bli lika regnig å grå, jag hade ju precis som du hoppats på en solig repris av fjolåret... Men men. Här ska M ta barnen på cirkus ikväll, själv har jag en intervju och ett möte i dag, och så ett sista möte inför semestern i morgon. Jobbar dock hela nästa vecka också, men ska då skriva på artiklar å ansökningar, så då styr jag tiden på ett annat sätt och kan åka till stugan om vänder skulle tillåta. Hoppas kan man ju ;-d Ha det nu fint kära du så "hörs" vi då du är hemma igen! KRAM

    SvaraRadera