Hej & välkommen till min blogg.

Skriv gärna en kommentar så blir jag glad :)


måndag 9 maj 2011

Första späda rabarbern

Hej!
Idag är första dagen som jag njuter fullt ut av det vackra vädret. Har innan tajmat in de vackra dagarna med att jag antingen har arbetat eller så har jag legat sjuk.
Men idag är jag ledig och får njuta för fullt, riktig högsommar.


Jag har bakat årets första rabarberpaj. Mmm brukar även vara årets godaste :).
Nu ska jag bara vänta in resterande familj innan vi kan sätta oss till bords.


Har ni sett att syrenen blommar snart iaf min vita den mörklila brukar vara något senare. Men en som inte vill blomma är min mårbacka.



Igår var vi och tittade på Tilda som hade dansavslutning med stor uppvisning. Dom är så duktiga och tuffa som vågar dansa för en så stor publik. Tildas grupp skulle ha pyjamas och kudde.



Vad roligt att så många av er verkar positiva till Grekland. Nu ska jag gå ut i det fina vädret igen. Önskar er alla som läser en underbar ny vecka.

28 kommentarer:

  1. Har suttit i solen en stud, men det blev varmt. Ellie o Thea var hit en stund. Kram

    SvaraRadera
  2. Åh så härligt o gott det ser ut!!
    Riktigt modigt att stå på scenen!

    Bilderna i förra inlägget ser helt underbara ut, jag blir såå sugen på o resa!

    Ha en fin eftermiddag!

    Kramar Liza

    SvaraRadera
  3. Oj oj så smarrigt med rabarberpaj, här rä skotten bara 2-3 cm, så jag får vackert vänta ett tag till på min första paj... Solskenskramar1

    SvaraRadera
  4. Men vilka underbara bilder du bjuder på...
    & den där pajen såg ju inte liiiiite god ut ;0)
    ME LOVE rabarber ( ja alla andra pajer med för den delen..hihihi)
    Njut & ha det bäst rara!!
    Kram Kram

    SvaraRadera
  5. Åh vad gott med rabarberpaj!!
    Ha en finfin kväll!
    Kram/Lena

    SvaraRadera
  6. Jag kan ju inte säga att jag är så där jätteglad över att behöva sitta inne på ett kontor hela dagarna nu när det är så fint väder. Men kvällarna är fantastiska, ljumma och ljusa. Kan vi inte stanna tiden nu???

    Vad gott med rabarberpaj, jag ska absolut göra en och rabarberkräm med kanel, mums!

    Ha en fin början på veckan!
    Kram,
    Regina

    SvaraRadera
  7. Morron! Vilken bra prioritering du gjorde, städa kan vänta då solen skiner ju ;-) Titta in hos mig senare i dag för då kommer en liten tävling som jag tror skulle passa... med tanke på bakintresset i familjen ;-) KRAMIS

    SvaraRadera
  8. Tack snälla för din kommentar.
    Så härligt med rabarberspaj, det låter gott.
    Ja, man får njuta av de varma dagarna nu och vara ute så mycket som möjligt.
    Kram Anette

    SvaraRadera
  9. Ja, jag har haft väldans tur med svärmor, hon är guld värd och delar många av mina intresse å ställer alltid upp, som att ha fått en extra mamma! Toppen! Guld värt att både ha en mamma och en svärmor som alltid ställer upp å dessutom skämmer bort en ;-)
    Jag viker två lotter för dig!
    KRAM <3

    SvaraRadera
  10. Hej :-)

    Härligt att du redan fått rabarber... Har en ledig dag idag, så vi ska till landet och fixa lite. Har min rabarber där. Hoppas det kommit en bit, så jag kan skörda! :-)

    Önskar dig en fin dag, spar gärna lite paj till mig :-)

    Kram Helena/franska liljan

    SvaraRadera
  11. Hej
    Det är så underbart gott med rabarberpaj...
    Längtar tills jag kan göra första måste först åka och hämta rabarber har inga i trädgården.
    kram
    sandra

    SvaraRadera
  12. Åh va gullig du är!
    Kan bara hålla med, hade varit supermysigt! =)

    Ha en fin dag!

    Kramar Liza

    SvaraRadera
  13. Det är nu rabarbern är som allra allra bäst!

    Här är ett litet tips på vad du kan göra med rabarbern. http://www.helenaljunggren.com/rabarber-bonanza-den-lilla-varianten/

    SvaraRadera
  14. mmm den där pajen ser riktigt god ut :) var detså då att den var godast kanske :D

    SvaraRadera
  15. God kväll !

    Hoppas att det smakade Gott med rabarperpajen.
    Visst blir det gott och även göra fösta sfaten av det.

    Mysigt med lediga dagen och att du äntligen fick njuta av den...
    iDAG HAR JAG GJORT DET TRÅKIGA SOM MAN MÅSTE GÖRA I MELLANÅT.
    Städa men nu har jag gjort det och imorgon kan vi bara vara ute .

    Oj så sköna bilder från eran resa, förstår att du längtar bort.
    Det skulle jag också göra.

    Kul med dansen och visst är dom modiga.
    Ha en fin kväll!

    Kram Sirpa

    SvaraRadera
  16. Hej!
    Så smaskigt;o) Jag håller på mina lite de är inte så stora än!!!

    Kram Malin

    SvaraRadera
  17. Hallå där!
    Vad härliga tjejerna är! De unga verkar vara mer ohämmade nuförtiden...det är bra!
    Mmmmmm.....rabarberpaj!
    Då blev väl "gubben" glá, eller är det bara du som smaskar?! ;o)
    Här äter jag sötslisket och gubben äter körv!
    Kram på dig!
    Kicki

    SvaraRadera
  18. Ja, nu njuter vi! Lycka till med din traskrona.
    Om Zakynthos kan jag bara säga... underbart! Liksom Greklands alla öar. Så härligt ni kommer att få det:)

    Ha det gott.
    Kram Eva-Mari

    SvaraRadera
  19. MMMMMM va härligt med den första pajen. Blir en här oxå snart.

    Kram Camilla

    SvaraRadera
  20. Fantastiskt att det hunnit växa så mycket söderut. Här väntar jag fortfarande på att knopparna på träden ska slå ut.
    Kram Malin

    SvaraRadera
  21. Oj oj live view o sådant har jag inte ens tänkt på... är för oteknisk ;-P Men jag får läsa på, för det lär jag ha gott om tid på då min kamerafond för tillfället innehåller 31 kr *skratt* Men drömma och längta är ju en del av tjusningen tycker jag. Medans får man göra det bästa av det man har... Lämnar en kram och hoppas att ni inte har regn - det har vi :-/

    SvaraRadera
  22. Åh vad gott med rabarberpaj! Mumms :)

    Kramkram!

    SvaraRadera
  23. Å, rabarberpaj är bland det bästa jag vet. mums.
    Kram ullamaria

    SvaraRadera
  24. Hej Ing-Britt
    Så gott med rabarberpaj, och fika ute på verandan är skönt. Här försvann all rabarber, förra året kom den inte upp! Duktig dotter du har, så roligt och titta när dom dansar.
    Kramar
    AnnaMaria

    SvaraRadera
  25. mina mårbackor brukar också vara sega... vet inte alls varför, för de andra som ska vara "svårare" blommar för fullt efter vinterdvalan oftast... konstigt det där!

    ha en fin dag!
    Kram p.

    SvaraRadera
  26. Jag har tänkt på rabarberpaj i flera dagar nu, men nu är det nog dags.Nu kan jag nog inte hålla mig längre. Duktiga dansflickor! Snart skall min 3 åring också få börja dansa.
    Må så gott
    Kram Malin

    SvaraRadera
  27. fina bilder.
    Ha en fin helg.
    kram
    Hanna

    SvaraRadera
  28. Finns det något härligare än turkost på sommaren! Riktig sommarfärg, svårt att hitta i kläder ibland.

    enkla nettan

    SvaraRadera