Hej & välkommen till min blogg.

Skriv gärna en kommentar så blir jag glad :)


torsdag 23 december 2010

Uppesittarkväll!!

GOD JUL!

Vill jag önska er alla rara som förgylligt mina dagar med härlig insperation och en hel del vänliga ord ღ


Nu har vi kommit till den mysigaste kvällen på året enligt mig. Vi har städat, lagat mat, slagit in alla klappar och klätt granen. Lägg märke till min fina tomte som jag fick av mamma häromdan, den tomten har alltid varit med och delat ut julklappar i min barndom.


Alla julklappar till första sittningen ligger nerpackade i en säck, ska med till barnens farfar på grötfrukost.
Klapparna under granen är de som öppnas hemma efter Kalle ☻.
 

Just nu sitter vi med Lotta Engberg och spelar bingo, gör detta en gång per år, på uppesittarkvällen. Samtidigt provsmakar vi årets skinka på äppelbrödet som Ernst visade i första julavsnittet, mmm såå gott.


Har även öppnat hela två paket redan idag, mina vinster. Vann denna fina ängel från Walther o Co hos Syster & Jag
Har även vunnit en underbar vepa som jag visar i mitt nästa inlägg.

Ha nu en underbar JUL med massor av mys med släkt och vänner.

5 kommentarer:

  1. God kväll stumpan. Vi har provsmakat lite här med, Renate minns vilken tomte du fått. Far sover i soffan. Vi tittar på Lotta med, men spelar inte. Kram o God Jul.

    SvaraRadera
  2. En fröjdefull jul önskar jag dig!

    kram Helena /franska liljan

    SvaraRadera
  3. Åh så fin er gran var!

    Ha en riktigt GOD JUL!!!

    Kram Liza

    SvaraRadera
  4. God Morgon vännen!
    Kikar in som hastigast o önskar dig en riktigt God Jul!

    Nu väntar släden....
    Många Julkramar till dig från mig!

    Therese

    SvaraRadera