Hej & välkommen till min blogg.

Skriv gärna en kommentar så blir jag glad :)


måndag 25 oktober 2010

Morgonpromenad...

Idag tog jag med kameran på morgonpromenad för att försöka fånga ljuset på bild.

Behövde även komma ut och ladda mina batterier som går allt trögare. Brukar känna mig ganska depp den tiden mellan att löven rasat fram till advent då lite konstgjort men vackert ljus sprider sig och får allt att kännas lite lättare.


Vi har en vacker pontonbro som härstammar från 1836, en riktig raritet som idag är en av två bevarade i Sverige.


En stor samlingsplats för änderna året runt. Denna morgon verkade dom fulla av kärleksgnabb.


När jag kom hem satt den här killen (vår katt Snutte) på trappen och troget väntade på mig.


Ha nu en underbar start på denna vecka.

18 kommentarer:

  1. Underbara bilder du bjuder på, här är det snö och sol känns mer som en härlig vårdag.Ha en bra dag.Kram Theres

    SvaraRadera
  2. Vilken härlig höstdag, men kallt var det :) Nu står det dock 18 grader på termometern i solväggen :)
    Ha en fortsatt trevlig dag!
    Kram

    SvaraRadera
  3. Så otroligt vackra bilder du tagit. Ja på förmiddagen var det så vackert med frost och sol, nu är det mulet här.
    Kram Pia

    SvaraRadera
  4. Har ju varit o servat bilen idag. Satt där i tre timmar o stickade på Eves sockor. Snart klar. Fina bilder särskilt på Snutte. Kramar

    SvaraRadera
  5. Hej goa Ing-Britt.. vad härligt det såg ut.. du förmedlade verkligen känslan:-) jag längtar så tills depphösten är lite över och julen börjar närma sig.. Kram Linda

    SvaraRadera
  6. Hej vännen!
    Vilka fina bilder du tagit på naturen....
    Hoppas att du haft en bra o mysig helg!

    Må så gott!
    Kram Therese

    SvaraRadera
  7. Helt underbara bilder! Här var också en vacker dag idag!
    Önskar dig en skön kväll och en trevlig tisdag!
    Kram Sirpa

    SvaraRadera
  8. Vilken trevlig blogg har lagt till mig för att kunna komma tillbaks.

    SvaraRadera
  9. Hej tack för din snälla kommentar om statyn.
    Vilka fina bilder du bor verkligen fint.
    //Dick

    SvaraRadera
  10. Jag tyckte likadant - fy såtrist att behöva shoppa förvaring...MEN OHHHH vad glad jag blev när det var färdigt i mitt hobby rum. Jag ska fota det snart och visa på bloggen :-)

    Kram Helena

    SvaraRadera
  11. Hej vilka fina bilder du bjuder oss på!

    Såg glöggen i förra inlägget, vill också ha den sista X. Vi samlar på dessa och har två av alla sen 05 men vi har inte öppnat en enda än! Jag har varit gravid o ammat men nu så katten ska vi ha lite glöggprovning snart här hemma, hihi.

    Såg dina fina tapetval också, hunnit välja än? Jag gillade den första från rusta o den sista med klös i från arga snickaren, vilket också är mitt favvoprogram numera

    Ha de gott
    Kram Camilla

    SvaraRadera
  12. Härliga bilder!!!
    Vi hade en ljuvlig dag och det blåste knappt alls. Blev mest nöjd med rensteken, vildsvinet var inget att ha!

    kram Helena

    SvaraRadera
  13. Hej IngBritt!
    Ja...jösses vilka fina dagar vi haft, härliga bilder du tagit!
    Men en konstig trötthet har envist klibbat sig fast....det går väl över....
    Tack för dina hälsningar....så kul! ;o)
    Lasse skickar en hälsning till "Britta"...hi hi.
    Kram och godnatt!
    Kicki

    SvaraRadera
  14. Hej vännen!
    Kikar in o Tackar för dina alltid så trevliga kommentarer!

    Hoppas allt är bra med dig, glömde skriva sist att kissen ser så goo o snäll ut!

    Må så gott!
    Kram Therese

    SvaraRadera
  15. Fina höstbilder!
    Kissen undrade nog vart du hade varit, för det var nog lite kallt om tassarna.
    Kram Anette

    SvaraRadera
  16. Hej Hoppas du har haft det bra!
    Önskar dig en fin torsdag!
    Lite trist väder allafall här:(
    Kram Si´rpa

    SvaraRadera
  17. Så roligt att du kunde drömma dig bort en liten stund... Dina bilder är härliga, så fint ni har det :-)

    HA en fin fredag!

    Kram Helena

    SvaraRadera