Hej & välkommen till min blogg.

Skriv gärna en kommentar så blir jag glad :)


onsdag 7 juli 2010

Språkresa...

Idag skär det av skräckblandad förtjusning i mitt hjärta. Vi har varit med Evelin och hennes klasskamrat till Arlanda. Dom ska två veckor till Isle of Wight - England på språkresa. Ett stort äventyr för två fjortonåringar.
Så igår skulle vi ha en myskväll med familjen och göra något roligt tillsammans. Hon valde att åka och spela äventyrsgolfen vid Gustavsvik camping. Det är en väldigt fin bana med Örebros olika sevärdigheter i miniatyr. Sen åkte vi hem och åt medans vi tittade på film, "Farsan" himla lättsam och rolig film.
När vi kom till arlanda med två mycket närvösa flickor gick allt väldigt fort. Först fick vi träffa deras handledare Micke och han bockade av alla. Sen gick vi och checka in väskorna.
När alla var klara med det sa micke snabbt att nu är det hejdå alla föräldrar sen gick dom vidare.
Där stod det ett gäng tårfyllda färädrar kvar som hastigt gav sina barn en sista kram innan deras äventyr. Tror det var ett medvetet val av micke (kanske av erfarenhet) att snabba på. Vi hann inte bli så ledsna och barnen hann inte tveka....
Väl hemma igen ska jag sätta mig men en kopp kaffe o en stor skål glass, titta igenom posten och kolla lite hos er.
Ha nu en underbar resa min älskade flicka,
jag kommer sakna dig....

1 kommentar:

  1. Jag tycker du är modig som släpper iväg henne. Jag har bytt blogg nu. Ingela hjälpte mej igår. Finns nu på http://Siita.blogg.se Kram

    SvaraRadera