Hej & välkommen till min blogg.

Skriv gärna en kommentar så blir jag glad :)


fredag 11 juni 2010

Skolavslutning!

Igår hade lillflickan skolavslutning.
Dagen till ära hade jag plockat in syrener från trädgården.
Här har hon precis gjort sig färdig o vill bli fotad med flaggan,
svårt att få en bra bild i den vinkeln o med solen rakt på.
Vi samlades alla på grönområdet vid kyrkan för att lyssna på barnen som sjön o spelade så fint.
Alla klasser från F-6 har gemensamt så de tar sin tid men med så här fint väder gör det ingenting.
Här är Tilda och hennes vän Matilda.
Efteråt la alla ut sina filtar på gräset o packade upp picknick. Det är så mysigt med alla fina o glada barn som springer omkring.
Idag slutar vår stora flicka men då är det inget för föräldrar,
Dom går till kyrkan o några sjunger o spelar för varandra, sen har dom knytis.
Till sist vill jag önska alla ett trevligt sommarlov...

5 kommentarer:

  1. Åh så härligt väder ni fick! Vi har haft regn hela dagen....hu så somriga bilder, ja vad skönt det är för barnen nu, och som dom har längtat, det har varit en lång vinter! Kram Vivi soltorp

    SvaraRadera
  2. Tur att det inte var idag, regnigt hela dagen. Så fin hon är min Tilda. Kram

    SvaraRadera
  3. Hallå där!
    Åhhh, så roligt att känna igen bloggerskan och alla andra ansikten! ;o)
    Skriver lite med andan i halsen, vi packar för en liten tripp med start i morgon.....?
    Jag kikar in sen igen......
    Hälsa resten!
    Lasse hälsar förståss till er alla! ;o)
    Kram Kicki
    Ps...klart att ni måste ta en fika sen!

    SvaraRadera
  4. På mammas jobb, dem skulle ha in 10 st så vi får väl se om jag får det.. :)

    SvaraRadera
  5. Tack för titten inne hos mig. Vad roligt att du lämnade ett litet spår efter dig så jag kunde hitta till din fina blogg. Nu ska jag kika runt lite mer....ha en sköön söndag! Sommarkramar Therese

    SvaraRadera