Hej & välkommen till min blogg.

Skriv gärna en kommentar så blir jag glad :)


måndag 13 april 2015

Ommöblering


Hejsan!

Idag är inte någon vanlig dag för idag är Tildas födelsedag!!

Idag för 14år sedan var det långfredag den 13:e som anses som den värsta otursdagen av alla då Jesus sägs ha blivit korsfäst denna fredag för måååånga år sedan.
Men för mig blev denna dag till en av de bästa i mitt liv, då vår älskade yngsta dotter föddes.


Då vi firade henne redan i lördags och blev ganska många runt bordet bar vi in kökssoffan från hallen till köket. Får ju plats fem barn i den men knappast fem stolar på samma yta och visst är det trevligt då man kan sitta så många som möjligt tillsammans.


Blev så nöjd över att få en betydligt luftigare och större hall så det blev till att möblera om lite så soffan kunde stå kvar i köket. Troligtvis hamnar den så småningom i hallen en våning ner men, har den kvar till efter studentkalaset då det kommer krävas massa sittplatser om inte vädret tillåter att duka ute.


För att få plats med soffan var vi ju tvungna att flytta på vitrinskåpet...något jag inte riktigt är nöjd med. Men lite mysigt är det ju med soffan där...oj nu velar jag, kanske den skulle få vara kvar iaf. Men isåfall skulle jag vilja måla om den igen.


Till hallen önskar jag mig ett snyggt smalt avlastningsbord och byta ut det gamla telefonbordet. Passar ju inte riktigt in med övriga inredningen längre.
Har ni sett hur mitt fikonträd fortsätter att växa i rasande fart :).


Avslutar med ett 
Stort grattis till min underbara tjej på hennes 14-års dag.


Ha nu en fin start på veckan.


9 kommentarer:

  1. hej och Grattis till dottern på hennes födelsedag. Jisses vad snyggt du ha hos dig gillar tapeten skarpt, plockade upp mitt fikonträd i går från källaren och det va en massa knoppar så hoppas att den skjuter i fart snart. Ha en fin vecka kram från Maja

    SvaraRadera
  2. För det första.......stort grattis till din söta dotter!
    ....och för det andra...........så himla snyggt du har det.
    Jag har sagt det förut att jag är helt såld på den vackra tapeten du har.
    Den ska jag ha bara nästa gång jag tapetserar om.........................

    Fikonträd, är det lättskött?
    Jag har ingen tur med mina olivträd precis.

    Ha en fin dag ,
    kramar Anneli

    SvaraRadera
  3. Stort grattis till din lilla, stora tjej!:)
    Det blev fint med soffan men även med vitrinskåpet så jag förstår att du velar:)
    Du den där krukan/korgen som du har fikonträdet i, vart kommer den ifrån? Har för mig att jag frågat det förut och kanske fått svar med men jag är ju lite virrig nu;)

    Önskar dig en fin Måndag!

    Kram Sofi

    SvaraRadera
  4. Å STORT GRATTIS till dottern!!!!
    Så fintmed alla vackra gröna växter!!!
    Skriver mer en annan dag...måste laga middag här;-)
    Kram Anna

    SvaraRadera
  5. Vilken söt 14-åring! Grattis till henne!
    Tycker det ser väldigt mysigt och hemtrevligt ut med soffan i köket. Och din tapet är så fin, men det har jag nog sagt förut.

    Kram Anncathrine

    SvaraRadera
  6. Hipp hipp HURRA för din stora och FINA tjej <3 Lät som hon blev firad ordentligt! Och alltid kul att flytta om och möblera där hemma, även om man blir begränsad av olika saker, tycker det blev bra!!! Här har vi nu ätit gott å Magnus måste snart börja fastan för morgondagens op, blev röntgen och massa tid på kliniken i dag ,de vet ej om det går att åtgärda :-( Så vi får se i morgon då han sövs å de kan undersöka ordentligt... håll gärna en tumme! KRAM

    SvaraRadera
  7. Grattis i efterskott till Tilda, men på ig blev
    det grattis på rätt dag. Gillar ditt kök, det har
    jag alltid gjort.
    Stor kram/AM

    SvaraRadera
  8. Flickor skall alltid hyllas, äras och sjungas för!!! Grattis! : )

    SvaraRadera
  9. Kikar in då jag tar en bloggrunda innan ajg klättrar på väggarna, denna väntan... ännu inget om M och hur det går... Har sprungit, köpt med sushi på take away och haft lyx lunch (passade på då M inte gillar sushi så värst). Men nu sniglar sig tiden fram... Borde jobba lite men har inget fokus, å ute regnar det änu så att spring i affärer känns inte som ett alternativ, men hann en runda i går och köpte två BH:ar iaf. Men skulle behöva några toppar, jeans och så skulle M behövt lite kläder + att vi lovat ungarna presenter... Lämnar en stor varm kram till dig, och tog bort kommentaren bums som du såg, känner med er, måste vara SÅ jobbigt, och jag hoppas det löser sig <3 KRAMAR!!!

    SvaraRadera