Hej & välkommen till min blogg.

Skriv gärna en kommentar så blir jag glad :)


måndag 9 april 2012

Sista påskkvällen...

Ja nu är påsken slut för detta år men barnen har denna vecka påsklov så här hemma får påskpyntet vara kvar till slutet av veckan. I lördags hade tjejerna och Tommy ordnat påskmiddag tills jag kom hem från jobbet, såå himla gott.

Idag har vi varit och grattat min pappa som fyllde pensionär. Han fick en korg fylld med massa ätbart då han är en riktig gottegris ;). Där var även två mina systrar, de yngre. Mamma bjöd på tacotårta som var riktigt god fast vissa av barnen tyckte den var stark. Ska testa att göra den själv någon helg.


Hade med mig påskpresenter till två av barnens kusiner. Theas testade innehållet i sin påse direkt och nog ska chokladägg ätas med sked från äggkoppen, var ju så i förpackningen. Gick lite sådär men man kan väl bryta små bitar och lägga på skeden hihi.. Emanuel påskkorg glömde jag helt att fota. 


Till mina tjejer hade påskharen gömt presenterna i trädgården. Tilda fick ett stort ägg medan Evelin fick en påse med haren själv på :).


Imorgon kommer Evelins vänner från Stockholm som hon träffade på sin språkresa till England för ett par år sedan hit. Det är så roligt att de har hållit kontakten och åker till varandra ibland på lov. 

13 kommentarer:

  1. God kväll!
    Åh dom där påskäggen var himla söta, är dom från lilla tussilago? Jag hade tänkt beställa därifrån men så glömde jag bort, fick bli IKEAs :)
    Och tacotårta lät himla gott, du får visa och berätta sen när du gjort din egen.
    Skönt med påsklov nu, jag och barnen har en dag till ledigt sen börjar vardagen här.
    Ha det gott, kraaam Helena

    SvaraRadera
  2. God morgon o tack för igår. Här är det regn idag. Kram

    SvaraRadera
  3. Åhhh så fina påskpresenter!!! Å jätte skoj att de håller kontakten och hälsar på varandra på lov, tyvärr så har jag nu snart tappat all kontaktmed mina vänner från tiden jag bodde i bryssel... :-/ Men från universitetet håller jag iaf kontakten med några :-D
    Här knackar vardagen på i dag å jag önskar så att vi hade lov även denna vecka ;-P Får jobba halvliggande, för ryggen är inte ok i dag *mutter* Tur att man jobbar hemma å kan ta datorn till sängen ;-D Hoppas du har en fin dag <3 KRAM

    SvaraRadera
  4. Hej va skönt för dom o börja sitt lov nu. Vilka fina ägg o presenter de fick.

    Ha en skön vecka
    Kram Camilla

    SvaraRadera
  5. Ha en riktigt fin tisdag!
    Kram/Lena

    SvaraRadera
  6. Ni har haft en bra påsk, att avsluta med
    kalas var roligt. Kusinen ser nöjd ut med
    sitt chokladägg, fina saker du gav bort.
    Ha ett mysigt lov
    Kramar
    AnnaMaria

    SvaraRadera
  7. Ja det får bli ryggknäckare till veckan om det inte ger sig. Kom dock just in från veckans första iformpass, å ryggen är då inte sämre, snarare tvärt om! Så vi får se...
    I bryssel bodde jag under ett halvår i samband med det svenska ordförandeskapet i EU 2001 tror jag det var, spännande och lärorikt! :-D Nu väntar en varm dusch å sedan lunch med svärmor. KRAMIS <3

    SvaraRadera
  8. Klart du ska ut på ett pass ikväll, på en kvart är det ju klart. Se bara till att plåstra om skavsåret först. Så får du känna dig duktig sedan ;-D Jag är så nöjd var gång jag tar mig ut! Men nu öser snön ner, så vette tusan hur jag ska fixa resten av passen i veckan... KRAM

    SvaraRadera
  9. Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.

    SvaraRadera
  10. lite snabb på knappen...
    önskar dig en mysig kväll
    krma
    sandra

    SvaraRadera
  11. Hej hej!
    Va har ni påsklov nu?? Vi har ju just haft...mm nån stans går ju gränsen...

    Vilka fina påskpresenter och vad mysigt med långväga vänner som håller kontakten.
    "påsk hästarna" ser ju hur mysigt som helst ut..
    kram Katarina

    SvaraRadera
  12. Hej Ing-Britt!
    Grattis i efterskott till din pappa! Tacotårta lät himlans smarrigt:)

    Vad fina presenter barnen fick till påsk!

    Kraam Jenny

    SvaraRadera
  13. Tittar in å önskar dig en fin dag, här fick jag just tillbaka en artikel på retur, den accepterades inte i den tidskrift jag tänkt, så nu måste jag bearbeta den å sända in till en annan tidskrift *suck* Men, men bara att bita ihop å sätta igång antar jag. Önskar dig en fin dag <3 KRAM

    SvaraRadera