Hej & välkommen till min blogg.

Skriv gärna en kommentar så blir jag glad :)


onsdag 25 april 2012

Flaskor stora som små...

Hej!

Igår var det äntligen dags för solen att visa sig. Tyvärr hann jag inte njuta så länge av den då jag skulle upp och jobba ett dubbelpass em+natt. Men visst mår man bättre av sol aven fast man är på jobbet.


 Dessa fina flaskor fick jag av en av mina fina jobbarkompisar i måndags. Den stora flaskan kommer från Lindesbergs ångbryggeri som fanns mellan 1942-1972 men som jag aldrig sett förut. Den andra flaskan är från mera kända Guttsta bryggeri som startade 1894 och finns fortfarande idag.


Tack snälla Siwan för dessa. 
Kan se framför mig hur snyggt det vore med en härligt blommande syrenkvist i dessa flaskor. Tycker det är riktigt läckert med dessa syrenblommor på bar kvist, undrar om sorten är sådan eller om de nopprat bort löven inför trädgårdsmässan? Kanske någon av er som vet.


Har fått lite dille på grenar och sedan påskriset åkte ut har jag haft denna gren av något lag kvar. Så idag hängde jag dit några söta småflaskor som jag köpte på mässan och plockade in skilla från trädgården och satte ner. Blev ganska nöjd med resultatet.


Nu ska jag allt ta och masa mig ur fåtöljen för snart kommer flickorna hem och har bråttom till stallet. En av hästarna har fölat och de är sååå nyfikna på den lilla varelsen. Ska ta med mig kameran så kanske ni får se en bild.


Önskar er en fortsatt fin vecka och tack för att ni tittade in :).

23 kommentarer:

  1. Hej Ing-Britt!
    Vilka charmiga flaskor du fick! Har något liknande fast från Eriksbergs bryggeri i Göteborg:)

    Vad spännande med fölningen, hoppas vi får se en bild här på bloggen sen, de är ju såå söta!

    Kraam Jenny

    SvaraRadera
  2. Hallojsan!!

    Härliga flaskor..som passar att ha på en massa ställen..jag har ett gäng i trädgården!

    Jag undrade också lite över denna syren när jag var på mässan..jag beställde syrener i snittform för ett inredningsreportage vi gjorde här hemma..och gissa om jag blev förvånad när jag fick tomma grenar..med blommor på toppen..fick köpa till lite grönt för att fejka att det var sommar syrener..

    ha en fin kväll!! Kram Sanne

    SvaraRadera
  3. Vad härligt med skilla i småflaskor, var får du alla ideér ifrån? Inte mej iaf. Härligt med ett litet föl. Kram

    SvaraRadera
  4. Så fint du har på verandan o va fint det blev med små flaskorna o skillan!!

    Ha det fint!

    Kramar Liza

    SvaraRadera
  5. Fint med flaskorna, jag satte en ljus-slinga i en till jul, blev väldigt effektfullt. Ha en fin kväll. Kram MIMMI

    SvaraRadera
  6. Vackra bilder. Den stora flaskan är superfin, jag har aldrig sett en sådan tidigare. Du får skala en syrenkvist och sätta i.

    Kramen
    Elna

    SvaraRadera
  7. Fina flaskor. Kapsylerna med snäpp är underbara. Va roligt med kvistarna. Mitt påskris satt kvar jättelänge. Det var äppelkvistar som slog ut i full blom och det blev jätteroligt med påskfjädrarna kvar i.

    Din veranda är underbar!

    Ha det bra!!

    SvaraRadera
  8. Hello! I often see you, and sometimes I think I come to you. smile

    SvaraRadera
  9. Så fina flaskor!! Och de miniflaskorna i grenarna var supersöta, jättefint med sciyllan i dem=)
    Kram Anna

    SvaraRadera
  10. Så fint.
    Ja, mera sol vill vi ha.:-) Kram

    SvaraRadera
  11. morgen du liebe
    wunderschöne fotos.
    herzlichst daniela

    SvaraRadera
  12. tack för trösteorden♥
    Vilken snäll jobbarkompis du har...och så supergulligt det vart med scillorna i riset.Hoppas du får sova gott nu när du jobbaat långpass--var jobbar du ngn stans?
    Kram gabriella

    SvaraRadera
  13. Morron vännen! Här skrattar jag gott, stod på returcentrum å höll i sådana flaskor i förrgår ;-P Men tog tvättkorgen ist, ibland får man prioritera då bilen är full *ler* Å underbart vackert med de små vaserna med blommorna på grenen <3
    Önskar dig den bästigaste av dagar, tänk i morgon är det redan fredag... å så jag längtar! Har nämligen ledigt klämmdagen så då blir det fyradagarsledig, ljuvligt!!! KRAM

    SvaraRadera
  14. Så söta små flaskor, perfekta och hänga i riset.
    Och det blev så fint med blommor i. Jättefina
    flaskor du fick också.
    Ha en fin vårdag
    Varm kram
    AnnaMaria

    SvaraRadera
  15. Men du va snyggt med ris med små flaskor/vaser! Dom är inte så tunga då eller man bör kanske ha en rejäl kvist. Eller jag kan ju inte ha nått liknade med mina minimonster men nått att komma ihåg till senare (jöss hur många sånna planer och ideer har jag inte i huvudet hihi).
    Hoppas du har en fin dag, många kramar Helena

    SvaraRadera
  16. Å så mysigt du har det där ute. Flaskor, ja dom pryder alltid sin plats. Alla är lika fina, vita, bruna eller blåa.
    Ha det riktig bra
    Kram
    AC

    SvaraRadera
  17. Vilken gullig jobbarkompis. Sköt om dig
    Kram Agneta

    SvaraRadera
  18. Jaaaa! Solen gör underverk. Dock öser det ner regn hör ikväll.. eller jag, typ hela dagen! Tråk! Men det kommer väl solsken snart igen!!
    Vilka fina flaskor du fått! Snälla människor är ju hur bra som helst!! Stor kram till dig!!! Riktigt stor!

    SvaraRadera
  19. Så fina loppisfynd, och jag har också dille på kvistar.
    Ett litet körsbärsträd har börjat växa mitt bland syrenerna , antagligen en fågel som fixat de;) men där är jag och norpar kvistar.
    Idag har de börjat blomma.
    Kram ulla

    SvaraRadera
  20. Hej älskade vännen!
    Ja ibland förvånar Luran med att vara såååå omtänksam mot sin bror, för att nästa sekund vara som hund å katt, men det hör väl till *ler* Å ja, jag ska försöka bita i med träningen, för den ger resultat, både med kondis, mer energi och bättre sömn. Och i dag har jag på mig ett par jeans som jag inte haft på två år!!! Peppande, å så behöver jag ju inte köpa nya byxor, utan kan lägga de pengarna på gardiner och/eller taklampa ;-P KRAM KRAM kära du <3

    SvaraRadera
  21. Gokväll kära du! Hoppas du landat skönt i fåtöljen ,-D Jag sitter i soffan, nöjd efter att ha hunnit shoppa nya köksgardiner i dag, och dessutom nya djuptallrikar på makens begäran (!!!). Har dessutom förberett två lax å sparrispajer som jag ska bidra med till lunchbuffén då min brorsdotter döps i morgon. Så nu tycker jag att jag är värt ett glas vin å datarunda *ler* KRAMIS <3

    SvaraRadera
  22. Hej hej!
    Men åå vilka fina flaskor...
    Ja visst är det bra fint med grenar o kvistar...;)
    Så fint det var med de små vaserna med blommor i sådär..;)

    Den lilla stolen du köpte var ju för söt..;)

    Spanien....med bara tjejer....ååååå hur härligt lät inte det på en skala? Ååå så skönt!
    en väninna till mig åker på söndag....det är fint där nu....
    ha en mysig helg!
    Kram Katarina

    SvaraRadera
  23. Hej
    vilka kanonfina flaskor du har fått vilken gullig jobbarkompis...
    superfint med en syrenkvist.....
    önskar dig en skön helg och hoppas man får en massa gjort
    kram
    sandra

    SvaraRadera