Hej & välkommen till min blogg.

Skriv gärna en kommentar så blir jag glad :)


tisdag 22 september 2015

Att boa in sig...

Hejsan!

Hur har ni det så här en bit in på hösten?
Hos mig kommer de den där känslan att man vill göra om hemma och mysa till det...låter det bekant!?

 

Man tänder massa ljus, köper hem blommor i höstfärger och kryper upp i soffhörnet med en gotteskål...fast jag har även börjat träna ;)


Fick för mig att möblera om lite men hittade ingen bra bild över rummet innan så ni får hålla tillgodo med denna suddiga insta bild.


Skrivbordet fick byta hörn.
En av fåtöljerna och brickbordet försvann helt...användes ändå knappt aldrig.


I det här hörnet slipper jag speglingar i dataskärmen så det blev helt klart bättre.


Alla fina krukväxter i härliga färger fick mannen då han fyllde år i början av månaden.
Vattenkannan kommer från Ikea och är både snygg och lätt att vattna med.


De söta små budda barnen i två storlekar hittade jag i Arti.Zen på TunaPark. Den större av dem har plats för ett värmeljus och är just nu en favorit här hemma.


Lite luftigare och ändå ombonat men ett nytt vardagsrumsbord står högt på önskelistan och även några nya tavlor att ha över soffan istället för hyllan som mest samlar damm.


Vi har även premiär eldat i kaminen denna vecka...blir en så härlig värme inne av det. 

 

Ha nu en fortsatt fin vecka 

6 kommentarer:

  1. Så fint vännen!
    Å visst vill man boa in sig och mysa till det. Ändra om och fixa lite överallt:)
    Så fina de buddhafigurerna var!!
    Härligt med massa fina blommor o växter med lite färg nu med:)
    Ha de gott!
    Kramar Anna

    SvaraRadera
  2. Morron go du! Så fint det blev, du har ett underbart hem och ett öga för det vackra, gillar verkligen din stil där hemma <3 Här har det varit grått och regnat i typ två vecor så jag bränner värmeljus för fullt å ljusslingor är framplockat, den enda fördelen är att det är så skumt att dammtussarna inte syns så väl ;-P Men i helgen ska vi ta ett gemensamt grabbartag och röja här hemma, både ute och inne, då det blivit eftersatt under september då vi bara jobbat och jagat i princip. Så skoj att de kunnat återställa huset i originalskick tack vare ursprungsritningarna! Då kommer de förhoppningsvis känna sig som hemma ;-d Lämnar massor av kramar och önskar dig en fin helg <3

    SvaraRadera
  3. Hej Ing-Britt!
    Vad fint du har det! Ja, visst blir man sugen på att fixa och mysa till det inomhus nu när höstmörkret är här. Vi har börjat elda i kakelugnen igen och tända ljus är ett måste:)

    Ha en fin söndag,
    Kram Jenny

    SvaraRadera
  4. Fint du har det :)
    Fin kväll till dig.
    Kram Pia

    SvaraRadera
  5. Hej vännen! Här njöt vi verkligen av helgen i stugan! Snabbt var dock helgen över och en hektisk vecka har rullat igång då jag ha massa att stå i inför nästa vecka i Skottland. Skoj, men gruvsamt samtidigt. Har dock fixat kalrt min presentation och biljetter och annat praktiskt så nu får jag fortsätta att bocka av måsten, som belöning har jag bokat in nageltid i morgon. Tyckte jag var värd att testa det! Belöna sig ska man ju har jag hört ;-D OCh duktigt du här med din träning ,betydligt mer ihållig än mig för tillfället, här blir det knappt promenader... suck. Men knopp och kropp vill inte just nu, så då lyssnar jag. OCh givet bjuder jag på klimpsoppa om du kommer å hälsar på, men nog tror jag vi tar något mer exklusivt ändå? För frågar du ungarna så är det inge vidare ;-P KRAM!

    SvaraRadera
  6. Krya på dig kära du!!! Här är dagarna späckade så på kvällen rasar man i säng, men i morgon tänkte jag se mig omkring tänkte jag. Börjar få hemlängtan... Men njuter samtidigt! Dubbelt att åka iväg. Älskar stt resa och uppleva men då gärna mef familjen närvarande... Kramar!!!!

    SvaraRadera