Hej & välkommen till min blogg.

Skriv gärna en kommentar så blir jag glad :)


måndag 27 maj 2013

Bullfest...

Hej måndag!

Min måndag började väldigt grå och regnet hängde i luften så jag passade på att ta tag i lite målarprojekt men när jag kom upp från garaget igen sken solen så jag bytte då sysselsättning och gick ut i stället.
Kantskar gräsmattan vid vår lilla entré gång och vattnade lite blommor...inga stora projekt ;).


Nu sitter jag på verandan och njuter av en kopp kaffe i min fina fina nya koppar Swedish Grace från Rörstrand, riktigt goda att dricka ur. Evelin har bakat sååå goda bullar fyllda med nutella men de hoppar jag idag... Duktig är jag och försöker hålla mig till godsaker endast fredag och lördag.


Hoppas ni haft en fin helg och att ni gett era mammor en extra tanke. Här sken solen mest hela helgen och vi har kunnat njuta av försommaren. Var och grattade mamma igår med en fin blomma och syndade på en bit tårta... 


Och visst blev även jag grattad av mina flickor. Fick denna fina pläd som passar mig perfekt. Dom vet allt vad mamma vill ha.
♥♥♥


Ha nu en bra start på veckan och njut av livet mina vänner.

16 kommentarer:

  1. Här är det ingen sol idag ..bara mulet men regnet håller sig borta än så länge..ska över till Violan idag på kundkväll
    ha en bra vecka
    kram Rosa

    SvaraRadera
  2. Låter som riktigt smarriga bullar!
    Har bara kopparna i den större te-storleken men håller med, jättegoda att dricka ur!
    Vilken fin pläd du fick!

    Ha det fint!

    Kramar Liza

    SvaraRadera
  3. Pläden är jättefin, passar i ditt
    vardagsrum också. Och det är svårt
    och låta bli när det finns så goda
    bullar. Men 5 sockerfria dagar i veckan
    är toppen.
    Kramar
    AnnaMaria

    SvaraRadera
  4. Vilken gosig pläd du har fått <3 Å duktig du är som avstår godsaker, här blev det tårta å annat otyg både i går å i dag :-/ Vågen kryper sakta uppåt hel tiden, vilket inte är roligt, så nu får jag skärpa mig på matfronten också, hjälper inte att masa sig ut om jag tar igen det så fort jag kommer hem igen... Här har vi börjat sätta ihop barnens sängar, men fick ge oss då de somnade och maken måste iväg och jobba. Får roa mig med det i morgon ist. Önskar dig en fin kväll <3 KRAM!

    SvaraRadera
  5. Du verkar ha haft en fin helg och en bra början på veckan! Vilken fin pläd du fick i morsdagspresent!
    Kram,
    Regina

    SvaraRadera
  6. God morgon. Träffade din storasyster igår o fick en blomma o fika. Hon tyckte också att vi skulle göra huset bekvämare nu när vi är pensionärer. Jag var tvungen fråga henne om ni talats vid. Haha. Kram mamma

    SvaraRadera
  7. Fin helg och så fint kök jag skymtar där på bilden .
    Pläden va ju mysig som jag kan tönka mig kommer väl till pass när det är lite kyligt .
    Önskar dig en toppen dag .
    kram.

    SvaraRadera
  8. Låter gott med dessa bullar och vilken fin pläd du fick! gillar dina snygga koppar också.
    Kram viktoria

    SvaraRadera
  9. Det var ståndaktigt att motstå så goda bullar :-)))
    Låter som en skööön helg!
    Här var det fint i lördags men regnigt i söndags.
    Så fin pläd, skönt att svepa in sig i om det blir lite kyligt till kvällen.
    a de fint!
    Kraaam Anna

    SvaraRadera
  10. Hej Vännen!
    De där bullarna hade jag inte kunnat motstå;)
    Snygga muggar, gillar den serien.

    Vilken fin pläd du fick av tjejerna:)

    Kraam Jenny

    SvaraRadera
  11. hej Ing-Britt! Tack för din hälsning hos mig! Mmm, bullarna ser mycket gott ut:) hade säkert tagit en till kaffe!
    Vilken fin pläd du fick!
    Önskar dig en skön onsdag!
    Kram Sirpa♥

    SvaraRadera
  12. Men hur klarar du att fota men inte smaka :) Goda såg dom ut.
    Och vad mysigt du har det där med däckstolarna!
    Ha en fortsatt fin vecka, kramar Helena

    SvaraRadera
  13. Hej vännen! Så skoj att börja dagen med REA shopping, är övertygad att du kom hem med mycket fint, själv tänkte jag ev kika på lite kläder då jag är i Stockholm... Skulle behöva någon snygg och skön sommarklänning.
    Ja, bäckenet är ett gissel sedan graviditeten med Bogge, får gå ett par ggr per år och "knäcka" till mig, får ett ben som kryper upp å blir liksom kortare, med hela 4-6 cm + låsningar i ryggen som följd som gör att det blir tungt att andas, nu har jag order att komma in för behandling INNAN det går så långt... så jag får väl bli bättre att ta hand om mig själv på den punkten.

    Hoppas solen lyser hos dig i dag å regnet dragit förbi, vi har haft flera veckor med fint väder, nästan så jag blir orolig, vill ju hellre ha det till semestern ;-D

    Nepp, bäst att göra nytta nu, massa att förbereda inför kommande konferenser...

    Men snart ses vi :-D

    Och så jag inte glömmer av, mitt mobil nr är 0702161268 så du kan slå mig en pling så vi kan mötas upp :-D Sååå skoj ska det bli!

    KRAM

    SvaraRadera
  14. Hej tyvärr står inte försäkringsbolaget för så mycket. Kommer inte bli kul.

    De va på kronans droghandel jag köpte tvålen, tur för dig :)
    Ha en skön dag
    Kram Camilla

    SvaraRadera
  15. Nutella i bullar, vilken kombination, hur gott som helst.
    Nu är det bara att njuta av allt.
    Önskar dig ett skönt upplopp mot helgen.
    kram
    AC

    SvaraRadera
  16. Vilka smarriga bullar, måste prova med Nutella nästan gång! Jättefin pläd, kan tro att du blev glaad! :)

    Kraam
    Petronella

    SvaraRadera