Hej & välkommen till min blogg.

Skriv gärna en kommentar så blir jag glad :)


söndag 7 december 2014

2:advent

God kväll!

Redan 2:advents kväll och snart är även denna helg förbi.
Hade hoppas att vi vid det här laget skulle ha fått lite snö men så är ju inte fallet. Och om man lyssnar till de som spår väder lär vi få en grön jul iår för än väntas varken snö eller kyla.


Årets adventsljusstake är en väldigt enkel modell helt utan pynt. Tommy har gjort en extra platta till den med långa piggar så ljusen står riktigt stadigt. Och som vår barfota vän säger..
I det enkla bor det vackra...


Vi har idag varit hem till mor och far på adventsfika och firat lilla mamma som fyllt år i veckan. 
Sen ikväll åt vi en riktig adventskvällsis som bestod av janssons och köttbullar.


Julens första jansson är nog den allra godaste, tycker ni inte det?


Hyasinter står lite var stans och byts ut så fort de blommat över. 
Ljuset på brickan lyser varje kväll och även vissa morrnar och ändå ligger jag efter i datumen, ett prisvärt ljus som jag köpt på netto.


Igår var jag, Evelin, Tilda och en klasskamrat till henne till Stockholm och handlade lite julklappar, så nu har jag de första ligger och väntar på att bli inslagna.


Hittade även en för tidig julklapp till mig själv. En superskön dunjacka i lite längre modell från mango så nu får det gärna bli lite kallare.


Ha nu en fortsatt fin 2:a advent

10 kommentarer:

  1. Tråkigt med grön jul tycker jag ...skulle gärna ha lite snö då men men...
    vilken fin adventsljusstake och jackan med
    ha det så bra
    kram Rosa

    SvaraRadera
  2. Snygg jacka!
    Jaaaa håller med dig, i det enkla..=) Han kan han den där Ernst:)
    Så fint med ljusen bara i ljusstaken tycker jag.
    Jaenssons är inte min grej;-) Gillar inte anjovis jag inte.
    Tack för dina fina ord om våra bröllpsbilder <3
    Ha de fint vännen!
    Kraaaam Anna

    SvaraRadera
  3. Jättefin jacka, du får ha den uppknäppt tills det
    blir kallare. Håller med helt om ljusstaken, det
    är mycket finare och ha det enkelt utan en massa
    lull-lull.
    Kramar/AM

    SvaraRadera
  4. Mysiga bilder och fin jacka. Ja i det enkla finns oftast det vackraste. Ha en fortsatt fin vecka.

    Kramen

    SvaraRadera
  5. Hej rara du! Så fin jacka!!! Och adventsstaken är ju gudomlig i sin enkelhet, den gillade jag också i massor! Här ska vi få snö i natt, så vi verkar få en vit jul även om det är ovanligt lite snö här uppe... Svampen som jag vann är endast för inne bruk, å barnen gillar den skarpt så för att de itne skulle bli ovänner placerade vi den i trappen som "ledljus" om man ska gå på toa på natten ;-D Å förresten bilder på gardiner så väl som nya väskan önskas ;-D
    Här gick tandläkarbesöket toppen, inga hål och Luran var så stolt! Även jag! Massa jobb dessa två sista veckorna innan jul å ledighet, en artikel som ska bli klar, en forskningsansökan och så två pilotintervjuer för vardera projekt, så dagarna är fulla och om kvällarna låter jag datorn vila och myser med ungarna och glögg istället... Nu en kopp kaffe och sedan på´t igen så jag får något gjort i dag! KRAM

    SvaraRadera
  6. Vi åt också j a någon hör i helgen så gott, hör din ljus stake. Kram på dig

    SvaraRadera
  7. Hej!
    Så vacker ljusstake! Ja, det har han så rätt i, den käre Ernst.
    Samma här, hyacinter lite här och där, med mossa på, bara att byta ut när de vissnat, vackert, billigt och doftar underbart!
    Fin jacka, köpte en dunkappa för två år sedan, tror nog att det är det bästa klädköp jag någonsin gjort! Underbart skönt när man är frusen av sig.
    Jo, absolut, den första herr Jansson är den godaste.

    Kram Anncathrine

    SvaraRadera
  8. Hej goa du! Har varit galet mycket här denna vecka med olyckor och en massa jobb och annat fix... kännt mig superstressad. Så ikväll efter jag gjort en intervju med en skogsägare så tog jag mig i kragen och for ut å sprang, bästa stresshanteringen + att man sedan sover utan att grubbla och tänka jobb. I morgon väntar luciafirande på Bogges dagis, sedan ska jag försöka beta av en och en av jobbåtagandena och inte hoppa emellan och splittra mig, då blir det inget gjort inser jag... Sedan väntar en helg med firande av så väl ettårig kusin till barnen, 40årig kusin till mig, och så middag med vänner. Roligt med lite avbrott och avkoppling innan sista veckan före jul och LEDIGHET som nu är så efterlängtad!
    Bogges finger hr ett fult märke, men han har inte ont som tur är, å Lurans glasögon är i skick som nya, så slutet gott allting gott! Nej, nu ska jag smörja in mig och göra en tidig kväll, känns som jag behöver det efter denna hektiska vecka! Massor av kramar, å du, glöm inte vinglaset till helgen ;-D KRAM <3

    SvaraRadera
  9. Morron1 Gud så söta barnen var, är alltid lika mysigt med deras luciatåg, men bogge VÄGRADE att vara med nu då syrran inte var med som stöd... lite trist, men vi fick ändå en mysig morgon. Nyss hemkommen å ska ta mig en stor kopp kaffe å koncentrera mig på en artikel som jag vill få ur världen för att få julefrid... Trist för dig och familjen att du jobbar jul, men du får kanske ledigt andra dagar så ni kan ta igen det då? För min del så är inte julen i sig det viktigaste utan ledigheten och att man får umgås, å det kan man ju göra vilket datum som helst! Lämnar många varma kramar <3

    SvaraRadera