Hej & välkommen till min blogg.

Skriv gärna en kommentar så blir jag glad :)


måndag 15 juni 2015

Växbo

Hej torsdag!!

Vad veckan gått snabbt redan torsdag och snart går vi in i sista veckan i augusti...hinner ni med!!? Det gör inte jag...tiden går alldeles för fort och helt plötsligt känns det som höst i luften och det vill jag inte ha. Sensommar först hela september ut sen får det gärna bli vinter på en gång för den mörka och distra hösten som råder i oktober november gillar jag inte.


Nej jag blickar nog tillbaka till den underbara sommar vi haft och till nån av alla magiska platser vi besökt, en av dem är Växbo där bilderna kommer ifrån. Det ligger en bit utanför Bollnäs och kommer ni till dom trakterna nån gång så kan jag verkligen rekommendera ett besök där.


Jag fick tipset om dennna fina plats av Teres med bloggen Lantligt i smultronbacken. Titta gärna in till henne för lite inspiration av allt möjligt men framförallt i hennes fina trädgård och ja baksugen blir man oxå.. :).


Detta besök tog några timmar i 30 graders värme så tjejerna som inte är så himla intresserade ja dom hann och längta till ljusnans svalkande vatten men det var ju så mycket att se och så vackert...


Inne i keramikboden fanns det mycket vackert porslin av Anna Wrigstad Östberg och hennes tekoppar med blå blommor!! Så vackra och står nu på min önskelista. Sen fanns det en handelsbod med lokala delikatesser, en bod med silversmycken av AnnaMaria Öberg och kläder från Ulla Jacobsen och en liten loppis. Den gamla kvarnen kunde man oxå gå in i och se hur det fungerat genom tiderna.


Sen fanns det en väldigt fin krog som den kvällen skulle ha skaldjursafton men som att det bara är jag som gillar skaldjur i vår familj så blev det inte middag där.



Men en fika blev det vid bageriet som har café. 


Sen tog vi oxå en promenad i trolldalen och vilken natur. Här fanns små linstugor lite var stans längs den rinnande bäcken och gisses så jag gillar dessa gamla grånande tråbodar.



En liten charmig badplats innbäddad bland grönskan fanns det också men konstigt nog var det ingen som badade där.


Jag hade även velat besöka Växbo lin men se där blev jag nedröstad totalt så det får bli vid nästa besök för hit kommer jag igen.


Har ni besökt många vackra platser i sommar och kanske har några guldkorn att dela med er av eller vill ni ha tips så besök gärna Regina med bloggen Vitt hus med svarta knutar där hon sammanställt massor av smultronställen


Den här fina sommarbilden lyckades Tilda ta när hon lånade min kamera och sprang runt och stollade sig... Visst blev den fin :)



Ha nu en underbar helg alla fina och tack för alla goa kommentarer..dom värmer 

8 kommentarer:

  1. Mysigt ställe ni besökt.
    Jag var faktiskt i närheten i somras men inte tänkte jag på detta.

    Nä, jag håller med dig, vad det går fort, det bara rusar iväg.
    Jag vill ju ha mera sommar ett tag till...................

    Kramar ,
    Anneli

    SvaraRadera
  2. Ser jättemysigt ut...håller med vad tiden går fort
    ha en trevlig helg
    kram Rosa

    SvaraRadera
  3. Först en stor eloge till Tilda, bilden är
    jättefin. Hon har öga för foto. Fint ställe ni
    besökte, det fanns ju så många olika saker och
    titta på. Och det hade varit fint och bada där, varmt
    vad det ju den dagen.
    Kramar/AM

    SvaraRadera
  4. Underbara foton och mysig plats, hade gärna besökt den! Tildas foto var ju verkligen SOMMAR med blomman å nyckelpigan, verkligen lyckat! Å jag skulle ha följt med dig, för då hade vi stannat och ätit skaldjur ;-) Här har jag fredagsfeeling, men inser ju att det är en dag kvar att jobba innan man får slappa, ta ett vinglas och njuta av en kravlös helg... Hoppas ni kan åka till stugan, vi har bestämt oss för att vara hemma i helgen, har massor att fixa här hemma, men nästa helg åker vi och tar upp båten och gör höst där då vi inte vet hur vi hinner framledes då älgjakten drar i gång. I dag ska Luran få välja mat då vi ska fira att hon går sista dagen på dagis i dag. Och jo, Rustas kollektion är i många avseenden för mycket, och jag lär nog på sin höjd inhandla en dörrmatta eller någon annan detalj, ryser då jag tänker mig ett helt rum med alla saker från en och samma serie.... ;-P Ha det nu toppen goa du! Jag ska ta kaffe och börja dagen! KRAM

    SvaraRadera
  5. Det är jättefint där, och jag kan tala om att julbordet de dukar upp är fantastiskt!

    /Jenny

    SvaraRadera
  6. Åh, vilka härliga sommarbilder! :)

    SvaraRadera
  7. I certainly agree to some points that you have discussed on this post. I appreciate that you have shared some reliable tips on this review.

    SvaraRadera