Hej & välkommen till min blogg.

Skriv gärna en kommentar så blir jag glad :)


lördag 16 november 2013

Stenkul...

Hejsan!

Nu var det länge sen jag skrev här igen, hoppas ni alla har det bra. Tittar ju in till er då och då och när tiden funnits har jag även skrivit lite hos er. Följer ju även några av er på instagram.


Här hemma har jag idag haft besök av herr och fru fönsterputsare så nu har jag julgardinerna uppe redan...troligtvis först i samhället men vill inte stryka andra och krångla för två veckor. 


 Idag var vi till en gammal arbetskamrat till Tommy som hade en liten utställning/försäljning av sina fina figurer i sten, gamla bestick mm. Riktigt häftigt och verkligen "stenkul" som han även kallar sin lilla verksamhet.


Han gör nog mest fåglar men även många andra saker som ringar av skaften på gamla kaffeskedar, armband av fina gafflar eller olika gubbar, blommor ja det mesta av bestick. 


 Visst vore väl en fågel med glasögon den perfekta presenten till tex en lärarinna/lärare som går i pension. Till personer som fyller jämt men har det mesta är detta en perfekt present som iaf jag skulle uppskatta.


 Fast nu är det ju länge till jag fyller jämt så jag beställde mig en egen fogen, liknande den med simfötter fast kanske med lite mera hår och i rostfritt så den håller många år fast borrad i en sten vid sommarstugan.


 Utanför verkstaden har Bosse monterat fåglar i lyktstolpen och även på en berghäll sen har han även gjort en väldigt fin gran av pinnar.


Den här fågeln sitter på en sten i min kollegas trädgård och visst livar den upp. Hoppas du inte misstycker att jag visar din ringmärkta fågel Siw :).


Ha nu en fortsatt fin helg.

16 kommentarer:

  1. Dom är så roliga😊
    Kram cicci

    SvaraRadera
  2. Vilka härliga fåglar, de är verkligen coola och individuella. Jag såg något liknande i Danmark i somras.
    Kram,
    Regina

    SvaraRadera
  3. Vilka härlig fåglar! Var finns dessa?

    Kram
    annika

    SvaraRadera
  4. Haha stenkul ;) Dom gillar jag!
    Myran, spindeln och trollsländan hade gärna fått flytta hit..

    Instagram är smidiga grejer ;)

    Kramar

    SvaraRadera
  5. God morgon. Härliga figurer av stenar. Kram

    SvaraRadera
  6. Verkligen stenkul!!!!
    Härligt med nyputsade fönster och mysigt med julgardiner.
    Ha det gott
    kram
    AC

    SvaraRadera
  7. Ja, verkligen stenkul!!!
    Skönt med nyputsade fönster! Behöver ta tag i mina jag med.. Men den där tiden just nu, den bara ruuuuusar iväg.
    Ha de fint!
    Kram Anna

    SvaraRadera
  8. Hej goa du! Så läckra figurer!!!! Super fina ju! Jag är lite off då jag inget internet har, lånar bibliotekets, stormen har ställt till det rejält, mammas bil förstördes, skog föll för både svärfar å min bror, och vi fick såga oss fram till stugan, 37 träd låg över vägen... Och barnen fick en spännande helg hos svärföräldrarna för där blev de utan ström å vatten med, men som tur är har de ett elverk så de fick se barntv ändå, och mamma och pappa bjöd på rådjur/vildsvin tillagat i vedspisen på söndag, så det redde sig till slut. Så länge det är materiella saker löser det mesta sig. Dock lite svårt att jobba utan internet och telefon, men ska hem nu och få nått gjort. Är så nöjd med min shopping, stolar, fåtölj, kudde och lite krimskrams/klappar. Lyktorna på golvet är gamla men som stått i uterummet tidigare, blir ju som nytt då man flyttar omkring. Sköt för dig som har julgardinerna uppe, jag har inte ens börjat, sent för att vara mig ;-P Varmaste kramarna till dig/er, särskilt med tanke på hästen, så tufft det måste kännas... KRAM <3

    SvaraRadera
  9. Vilka sköna typer, och vilken fantasi han
    har som gör dom. Den du ska sätta på stenen
    kommer bli både fin och rolig.
    Kramar
    AnnaMaria

    SvaraRadera
  10. Håller med. Vilka sköna figurer.
    Duktig är han.
    Hoppas att allt är bra med dig.
    Jag hinner inte heller blogg a så mycket nu när jag jobbar dag.
    Känns bra! Annorlunda i kroppen med. En fin vecka önskar jag dig.
    Kram.kram

    SvaraRadera
  11. Vilka härliga figurer och vad duktig han är.
    Ha en bra start på veckan.
    Kram Pia

    SvaraRadera
  12. Så mysigt det lät med julmarknaden, hembakta kakor och hyachinter lär väl sälja som smör i solsken, hoppas du hinner dit.
    Nu fungerar nätet utan problem, men min telefon är istället död... Gahhh alltid är det nått, tycker detta har varit en dryg höst, får innerligt hoppas det vänder snart! :-D KRAM

    SvaraRadera
  13. Verkar vara mitt simkort som är gammalt, de nya korten fungerar nu då den nyaste masten fungerar men ej den gamla, skönt att veta det iaf, ville inte lägga pengar på telefon, hellre på en kamera då den nu nog helt gett upp... KRAM KRAM

    SvaraRadera
  14. Nu blir jag orolig, har du jobbat för mycket? Du får vila vännen, annars doktorn!!!
    Själv gick jag till sängs och sov innan 21.00 det är sannerligen inte dumt, var så skönt!
    Massa kramar till dig <3

    SvaraRadera
  15. Hoppas ni hade en lugn dag hemma i går och att ni hittade tröst hos varandra, gråt, skratta, minns och tillåt er sörja <3 Tänker på er!!! KRAM

    SvaraRadera