Hej & välkommen till min blogg.

Skriv gärna en kommentar så blir jag glad :)


lördag 8 juni 2013

Mera stugan..

God kväll alla fina!

Blir inte mycket tid vid datorn när det bjuds så vackert väder utan jag väljer att spendera min lediga tid ute istället. Men jag lovar att jag tittat in till er lite snabbt då och då via mobilen utan att ge någon kommentar.
Hoppas ni haft en fin vecka och början på helgen.


Äntligen har vi fått in matta på den inglasade delen av verandan ute vid stugan. Blev så ombonat och fint att det nästan känns som ett uterum. Där grillen står ska vi sätta in en glasdörr så man kommer direkt in i stugan.


Stugan är inte så stor inuti men vi är ju sällan där vid dåligt väder så det funkar. På andra sidan hängaren där det sitter hyllplan kommer dörren att hamna. Spegeldörren ni ser är in till den lilla toaletten.


Här har mitt sista målarprojekt kommit på plats som tv bänk. Spegeldörren ni ser på den här bilden leder till vårt sovrum som är så litet att vi får krypa upp i sängen från fotändan men finns det hjärte.... ;).


Dubbeldörrar och mycket fönster ut mot sjön gör att det hela får ett härligt ljus och känns lite större.
Stigen ner till båtbryggan som ligger runt udden.


Imorgon ska jag åka till Stockholm och hälsa på min syster kommer sen bo kvar ett par nätter på hotell i stan då jag även ska träffa finaste Therese med bloggen Sockenvägens Söta. Ska bli såå himla skoj att äntligen få träffas irl.


Avslutar med några bilder från dagens vackra bröllop. Hon är verkligen vacker prinsessan Madeleine och vilken klänning, helt underbar.


Ha nu en fortsatt fin helg och tack för alla fina kommentarer om vårat paradis.

16 kommentarer:

  1. Så härligt ni fått det i erat uterum,ser stort ut oxå! det är ju där man spenderar en hel del tid,såhärligt,fin utsikt oxå:) Nej bloggandet blir det inte så mycket med,ser du har instagrma,så jag lägger till dig där,jag har just börjat fast jag sa att jag inte skulle det:) men det är lite lättare,blogga kan vi göra sen i vinter:) ha de gott..kramizar

    SvaraRadera
  2. Åh va roligt att träffa en bloggvän! Hoppas ni får det trevligt.
    Stugan eran är rena paradiset. Förstår att ni trivs där.
    Kram och ha det så bra nu i Hufvudstaden ;o)

    Åsa.

    SvaraRadera
  3. God morgon. Ja då ses vi snart. Ska väcka far så vi kommer iväg. Hoppas du får trevligt när vi åkt hem. Kram

    SvaraRadera
  4. Vilken pärla ni har där på ön!
    Ha det trevligt i huvudstaden:)
    Kram Eva-Mari

    SvaraRadera
  5. Nästan uterum... det är allt mer
    än nästan, det är ju ett jättefint
    uterum eftersom ni har tak över. Kommer
    bli jättebra med glasdörren.
    Kramar
    AnnaMaria

    SvaraRadera
  6. Men va fint ni har de där i stugan, inte alls liten tycker jag
    (som har en stuga på 3x3 meter)

    Ja visst va hon fin i sin klänning o visst stockade sig tårarna när han blev rörd av att se henne komma i kyrkan.

    kul o träffa bloggerska irl också.
    Ska planera in en bloggträff i höst o vill gärna att du kommer då
    Kram Camilla

    SvaraRadera
  7. Ni har fått det SÅ fint därute =)
    Hoppas du får några fina o mysiga dagar i storstan,kram Cicci

    SvaraRadera
  8. Hej Vännen,
    Så fint ni har det i er stuga. Vår är inte stor den heller men man är ju ute precis hela tiden. Mysigt med några dagar här uppe. Fred åkte precis på bio på Sergel. En nervös mamma som lovade sin son att gå på bio inne i sta´n för första gången. Jag hämtar honom sen :O)
    Kramisar i massor

    SvaraRadera
  9. Det är jättelätt att hitta dit. Åk mot IKEA i Kungens Kurva och sväng av från leden. I första rondellen (där man svänger höger mot IKEA tar ni vänster. Jag tror att det är ett McDonalds där fortfarande. Sen ligger Zeta lite längre fram.
    Sköt om dig och ha det toppen. Nu ska jag åka och hämta Fred
    Kramisar

    SvaraRadera
  10. Härliga bilder från ert paradis!!
    Så skönt att vi äntligen fått njuta av lite sooomar och sol:-) Precis vad man behövde!
    Hoppas vistelsen i Sth varit fin med!
    Kram Anna

    SvaraRadera
  11. Klart man ska vara ute och ta vara på den underbara vackra sommaren. Vilket guldställe du har, bara att njuta!
    Ha de gott!
    Kram katha

    SvaraRadera
  12. Ett stort tack för dagen! Utan dig hade jag som sagt aldrig tagit mig till Zetas, det hr varit så roligt att få träffa dig irl, önskar bara att jag inte behövde var så stressad inför morgondagen, men har nu iaf hunnit läsa ett av de båda pappren jag skulle läsa... Än en gång TACK! Och sköt om dig, så "hörs" vi när jag är tillbaka i Sverige igen och hemma. KRAM KRAM

    SvaraRadera
  13. Tittar in och önskar dig en fin dag. Är nu på plats på arlanda i god tid och kan slappna av lite... men har inte sovit många minuter i natt. Lär sova gott i natt ist. Sköt om dig och än en gång tack för gårdagen fina du ♥

    SvaraRadera
  14. Så fina bilder du bjuder på . Härlig suga ni har så fint du har giort det.
    Önskar dig en trevlig dag.
    kram.

    SvaraRadera
  15. Vilken sommar dröm! Ses snart.
    Kram Anni

    SvaraRadera