Hej & välkommen till min blogg.

Skriv gärna en kommentar så blir jag glad :)


måndag 7 januari 2013

Vita pärlhyasinter..

blommar nu på mitt köksbord ♥♥.


Hej!
Visst är det härligt att kunna frossa i vårlökar redan nu i januari, ger ett hopp om våren.
Trots att jag gillar vintern och fortfarande vill ha massa snö så får jag så här efter nyår en enorm längtan efter vårlökar och pasteller.


Idag har jag varit ledig och bytt ut julgardinerna i köket så nu är det rosa som gäller i köket igen.


Har sett så fina foton hos Violan så nu försöker jag få till närbilder men behöver nog skaffa mig ett macro objektiv som hon för att komma riktigt nära. 

Något annat som jag blivit sugen på hos en bloggvän är fruktsallad. Så efter att ha blivit frestad hos Camilla/Vita huset 28 var jag tvungen att fixa iordning det med vaniljkesella, så smarrigt.


Nu är det snart dags att krypa ner under täcket så jag önskar er ljuva drömmar och en fortsatt bra vecka.

27 kommentarer:

  1. Visst är det härligt med fina pärlhyacinter, det kommer ju en vår, om än om ett tag, tills dess kan man ju få ha den inne iaf:-)
    Sov så gott, dax för mig med att krypa under täcket:-)
    Kram Anna

    SvaraRadera
  2. Oj va gott!!! Nu blev jag verkligen sugen.... men det är för sent, och dags att krypa i bingen...
    Fina pärlisar, älsklingsblomma hos mig...
    kram elsamarianne

    SvaraRadera
  3. God morgon. Fruktsallad är gott, det är även den salladen som finns hos mej. Ska du ha lådan tillbaka som vi fick lutfisken med hem? Härligt med pärlhyacinter, dröjer länge innan dom blommar i hagen här. Kramar mamma

    SvaraRadera
  4. God morgon vännen !

    Det där såg ju smarrigt ut ! :)
    Det får jag ta och göra idag :)
    Man har ju byggt upp ett sockerbehov efter Jullovet men nu när jag försöker att ta en morot så släcker inte det riktigt socker suget ;)
    Men det blir ju passande med fruktsallad då jag storhandlade igår och fyllde på fruktförrådet ;)

    Härligt med våren ! :)
    Jag handlade lite nya blommor igår men ändå så är det ju lite mysigt med Vintern med.
    Vi har till och med granen kvar ;)

    Ha en fin dag ! Kram.kram

    SvaraRadera
  5. Så fräscht. Både med pärlisarna och fruktsalladen. Nej jag har inte fått något mail men min adress är: Agneta Johansson, Albyg.121, 17263 Sundbyberg. Den står även på www.signerataj.se :O)
    Skicka armbandet så tar jag bort 1 kristall eller?
    Sköt om dig
    stor KRAM
    Agneta

    SvaraRadera
  6. Så smarrigt!! Så skönt att vi går mot ljusare tider och får plocka fram lite vårblommor. Jättefint på bordet. Ha en fin vecka. Kram Mimmi

    SvaraRadera
  7. Hej vännen! Åhhhh så avis jag blir, längtar som en tok efter pärlisar!!! Men lär få vänta några veckor till innan vår blomster har dem.... Å frukstallad har det blivit många av sedan annandagen då ajg lade om till ett lite nyttigare liv ;-P Hallonkesella, banan, och olika meloner blri smarrigt som bara den. Här är barnen feberfria i dag å vi har bakt, men jag känner mig sänkt, men har ingen feber så vete tusan vad det är... ska vara i umeå i morgon igen för en konferens, men vete tusan om jag pallar att först köra dit, vara uppmärksam och ta in nått å sedan köra hem. Känns surt men tror ajg får passa, å iofs gör det sig ju sig själv om jag måste vabba i morgon med. ÄR som svårt för magnus att vara hemma då varje timme han kör är viktigt för att få företaget att rulla så här i början, då är det lättare för mig som är statsanställd ;-P KRAMAR underbara du!

    SvaraRadera
  8. Vita pärlhyacinter är jättefint, härligt
    med blommor efter man städat ut julen.
    Vaniljkesella har jag upptäckt också, prova
    hallon och rabarber också, jättegott!
    Kramar
    AnnaMaria

    SvaraRadera
  9. Lite pärlisar är aldrig fel. Måste nog köpa mig lite vårblommor jag också. Erkänner, jag har ett knippe julblommor kvar i köksfönstret.
    Här är vaniljkesella en favorit. Sånt som man kan bli beroende av.
    Ha en riktigt härlig dag
    Kram
    AC

    SvaraRadera
  10. Macro objektiv vill jag med ha :)
    Speciellt nu till våren sommaren med alla fina blommor och insekter.

    Gott med fruktsallad!

    Ha en fin kväll!
    Kramar

    SvaraRadera
  11. Hm.... undra jsut om ajg ska bli förnärmad eller glad, att vara lik mamma... jo ja tackar ja ;-P Men då hon är superhjältinn så får jag väl se det positivt *fniss* Här busar såväl hundar som barn, att de orkar trots feber, det är visst bara jag som kroknar av vabbdagarna ;-P Får hoppas jag ikväll har okr att se uttagningarna till mästerkocken i går somnade jag till vinjetten... KRAM KRAM rara du, hoppas fu fortsatt att njuta av din softa dag, det är du så värd <3

    SvaraRadera
  12. Ja det är många som börjat med vår blommor. Jag håller mig till tulpaner ett tag till.
    Fruktsallad är ju inte alls dumt. Mums, vad jag blev sugen.
    Kram pernilla

    SvaraRadera
  13. Vilka söta pärlhyacinter och fina skålar. Mina skålar har jag köpt hos Liljor & Tulpaner i hennes nätbutik. Under dem står "Oriental life".

    Kramen

    SvaraRadera
  14. Tack för det berömmet :) visst är det härligt att få frossa i vårblommor igen..underbart, ha en skön kväll, kram

    SvaraRadera
  15. Vad fint du har det i köket =) Rosa är sååå fint tycker jag.
    Och fruktsallad, mums, måste jag göra med någon dag!
    Kram och ha en toppen onsdag

    SvaraRadera
  16. Go' kväll rara du! Hoppas du haft en fin dag, här har vi busat å stojjat å jag ropade nästan hej och allt var klart för jobb och förskola i morgon, men nääää såg att Bogge såg hängig ut igen å jo, feber igen :-/ Tur att iaf jag å luran nu bara har elak rethosta, så i morgon hopps fi iaf kunna åka på dollar eller göra nått, för ananrs klättar jag nog på väggarna... KRAM KRAM

    SvaraRadera
  17. Hej!
    Fina bilder!
    Ja nu vill man köpa upp hela blomsteraffären på vårblommor.
    Min man blev så glad över din snälla kommentar angående provdockan.
    Kram Anette

    SvaraRadera
  18. Visst är pärlisar härliga blommor....fruktsalladen ser god ut med
    kram Rosa

    SvaraRadera
  19. Hej vännen!

    Åh så fint med pärlisar!
    Har inte sett det än..
    Mums så gott det såg ut med fruktsallad o kesella!

    Ha det fint!

    Kramar Liza

    SvaraRadera
  20. Åh vilka fina fina blommor verkligen våriga!
    Titta gärna in o tävla hos mej! KRAM Camilla

    SvaraRadera
  21. Hej! Tack för dina snälla ord hos mig! Jag är inte så himla duktig med datan så jag får väl vänta att min dotter hjälper mig med bilderna:)
    Hoppas det nya året har börjat bra hos dig!
    Kram Sirpa

    SvaraRadera
  22. Tack snälla rara du, du är för go du..:))

    Önskar dig detsamma
    Må så gott
    Stoor kram Susanne

    SvaraRadera
  23. Hej vännen! Ja nu är vi äntligen kryare, å barnen ska få åka til lfarmor oc hfarfar å sova över där ikväll, skönt med lite "semester" vi behöver det alla efter denna vecka då vi nött på varandra rejält... Önskar dig en fin fredag <3 KRAM

    SvaraRadera
  24. God fortsättning goa Vännen!
    Visst vill man ha ljus, pasteller och lökar, nästan direkt efter jul....
    Jag har städat bort all jul tidigt. Köpt pärlisar....
    Ha en mysig fredag och en fin helg.
    Kram Agnetha

    SvaraRadera
  25. Hej vännen! Hoppas du landat nu efter ditt monsterpass, fy för att jboba så länge... Här var det tomt i går, konstigt då barnen väl är borta så ägnar man sig istället åt att sakn dem... får ta vårt fredagsmys ikväll med dem <3 Här är det 25 minus i dag så jag var på blomsterbutiken och bad dem ta hem pärlisar till veckan, då jag behöver en föraning om vår *ler* Önskar dig en mysig dag! KRAMIS

    SvaraRadera
  26. Oj va härligt det är med små pärlisar... Synd bara att de inte håller så länge inomhus men de är söta så länge de varar. Sedan kan man ju putta ner lökarna i trädgårn och njuta av dem igen och igen. Hoppas du har en skön kväll!
    //Hanna

    SvaraRadera
  27. Vita pärlhyacinter är så fina men lite svåra att få tag i. Har några ute i trädgården som jag får njuta av om några månader.
    Hoppas att allt är bra med dig.

    Kram
    annika

    SvaraRadera