Hej & välkommen till min blogg.

Skriv gärna en kommentar så blir jag glad :)


måndag 17 december 2012

En vecka till julafton

Hejsan!

Tänk att idag är det endast en vecka kvar till tomten kommer. Imorgon ska jag in till stan och köpa de sista klapparna samt granen. Sen är det endast de sista förberedelserna som mat och slutstädningen kvar och jag känner mig någorlunda i fas...

Förra veckan köpte vi en stor julklapp till hela familjen nämligen nytt TV/ljud system och även en ny TV-bänk. Fick lov att ta bort mitt vitrinskåp som nu står inklämt i köket. Ska försöka hitta en snygg golv eller vägglampa att ha i det mörka hörnet.


Pyntade bänken med min glasklocka som jag fyllt med bumlor sen en hyasint i julkruka och en skir glasängel. Vet inte riktigt om jag är nöjd men så är det väl för det mesta att man går och ändrar om några ggr innan det blir som man vill.


Har även sytt några nya kuddar till kökssoffan av fina kökshanddukar från Boel & Jan som jag passade på att köpa nu när vår butik Snövitt & de små har 30% i hela butiken.


Önskar er en lugn och sjön vecka och håller tummarna att inte all snö smälter bort utan att vi får en vit jul.

20 kommentarer:

  1. Ja vad tiden har gått fort..nu är det snart jul............
    kram Rosa

    SvaraRadera
  2. Mysigt du har i köket och vad duktig du är som syr själv!

    Inte mycket snö kvar här nu........så himla tråkigt att den inte kunde ligga kvar över jul.
    En riktig "vårdag" ute idag..........

    En fin vecka,
    Anneli

    SvaraRadera
  3. Vi håller tummarna för en vit jul....
    Så mysigt med hemsydda kuddar, fina!!!!
    Presenter till sig själv är aldrig helt fel,då kan man ju välja det som passar.
    Ha en skön vecka.
    Kram
    AC

    SvaraRadera
  4. Hejsan. Ellie sa något om att vi skulle samlas o ha lilla julafton den 28de? Vet du något? kramar

    SvaraRadera
  5. Hej va kul o få en julklapp som passar alla där hemma.

    Hörru du du, varit pingla! Klart jag är en pingla fortfarande :) hahahahah

    Kram Camilla

    SvaraRadera
  6. Så fint det är med den glaskupan och den svarta fina krukan. Och tekniknörden i mig är avundsjuk då ett nytt ljudsystem är nåt jag gärna vill ha...
    Här är nog snön väck till helgen, men då väntas väl mer kan jag tro, så det kanske blir en vit jul ändå.
    kram elsamarianne

    SvaraRadera
  7. Hej goa du! SÅ fint och mysigt du ha rdet som vanligt, här är det lite kaos, inga mattor osv... men med valp får det bli som det blir! Han charmar oss så vi har överseende med det mesta ;-D Bus ääääälskar sin lillebror å de kom överens från första stund, Mac får äta ur hans matskål och sova i hans säng ;-D Lät härligt med en ledig dag för att köap gran å fixa sista klapparna. JAg shoppade den sista julgåvan i dag, eller det var vin, bubbel, prydnadssaker, choklad, julblommor m.m. som jag satte ihop i en stor korg och gav våra underbara grannar som tack för att de alltid ställer upp. Så nu har jag bara några julgrupper kvar att göra/köpa och så slå in de sista klapparna. Men det är bara mysigt att göra. Varma kramar <3

    SvaraRadera
  8. Mysiga bilder och kul med ny Tv. Ja tänk att det bara är en vecka kvar. Ha en fin vecka.

    Kramen

    SvaraRadera
  9. Vilken fin familjeklapp och dina kuddar är så vackra. Jodå timglaset kan komma men först ska jag kolla in Formex i januari. Har beställt så mycket nu så jag får hålla i mig ett tag.
    Kram Agneta

    SvaraRadera
  10. Det var en trevlig julklapp..här blev det nytt sovrum istället..ha en fin vecka...skynda långsamt, kram på dig

    SvaraRadera
  11. Så fint så fint!!!
    Härligt med ny TV nu till jul, då brukar det var en del bra på TV ju:-)
    Kram Anna

    SvaraRadera
  12. Fin julklapp ni fick! säkert varit snälla... natti natti

    SvaraRadera
  13. Vilken toppenbra familjejulklapp! Fina kuddar!
    Kram,
    Regina

    SvaraRadera
  14. Kuddarna i kökssoffan blev verkligen pricken över i! Visst är det tur att vi har en symaskin att ta till?

    Kram i julbrådskan!
    Eva-Mari

    SvaraRadera
  15. Hej vännen! Hoppas du å maken får en riktig mysig dag i dag! Här sover min gubbe efter att ha jobbat natt å även Mac sover så jag ska försöka vara effektiv å få lite gjort, men lite svårt med sälen som stjäl uppmärksamheten titt som tätt för att bannas, rastas eller bara klappas på. Massa kramar rara du <3

    SvaraRadera
  16. Hej Ing-Britt!
    Vilken fin julklapp till familjen!

    Vad mysigt du har det där i köket, gillar din vackra köksssoffa.

    Mindre än en vecka till jul nu:)

    Kraam Jenny

    SvaraRadera
  17. Vi brukar också köpa nåt till huset, i år blev det ett litet nytt kök;) så fina kuddar du sytt. Hos oss blir det en vit jul, i alla fall alkoholmässigt. Kram på dej// Ulla

    SvaraRadera
  18. Hej!
    Nu börjar julen närma sig med stormsteg.
    Ha en fin dag!
    Kram Anette

    SvaraRadera
  19. stress stress =) en dröm vore att ha semester veckan innan jul någon gång...hoppas att du och de dina får en underbar och VIT jul
    många kramar Gabriella

    SvaraRadera
  20. pst!!! glömde ju att skriva en sak hihi!! vi har köpt nästan exakt samma familjepresent hihi!! köpte även en ursnygg golv lampa på Ikea , du ser den på min blogg och nu måste jag bara åka och inhandla taklampan som hör till;) Kram

    SvaraRadera