Hej & välkommen till min blogg.

Skriv gärna en kommentar så blir jag glad :)


lördag 15 september 2012

En vacker höstdag i stugan...

...fick vi helt klart idag.


Hejsan!

Vilken underbar dag vi vaknade upp till idag. Solen lös från klarblå himmel och T och jag bestämde oss för att passa på och åka ut till stugan.


Även änderna såg ut att trivas och plaskade runt i vattnet som aldrig förr..


Hade tänkt städa undan inför vintern men var så härligt att vi istället bestämde oss för att skuta på det och hoppas på fler sådana här fina dagar..


Medan T drog upp badbryggan på land (lär iaf inte bli mera badande) så plockade jag lite med blommorna samt eldade massa skräp i tunnan. Fika i solen hann vi oxå med.

 

Tror inte jag visat er så mycket bilder fån insidan av vår stuga.


Den är väldigt liten men rymmer det mesta man behöver. Dock skulle jag allt vilja göra en liten rust här. Det bruna köket skulle säkert bli aningen attraktivare av lite vit färg...


Ett pyttelitet sovrum som exakt rummer familjesängen från Ikea och så lilla toan som jag verkligen är glad över. Tycker nämligen väldigt illa om dass.. 

 

Ha nu en fortsatt fin lördag och hoppas solen lyser lika fint på er.

26 kommentarer:

  1. Perfekt dag och åka till stugan, och så
    mysigt ni har inne också. Precis en sån
    tunna har vi också, så skönt och slippa köra
    allt skräp. Och toa inne, det var bra.
    Kramar
    AnnaMaria

    SvaraRadera
  2. Fina bilder på ert paradis. Jag längtar dit ut med. Hoppas på bättre sommar nästa år. Då kan vi kke sova kvar. Kram o hälsa alla.

    SvaraRadera
  3. Vilken söt och fin stuga det verkade vara. Måste vara skönt att åka ifrån ibland. Jättefina bilder. Ha en fin kväll. Kram Mimmi

    SvaraRadera
  4. Ser jättemysig ut stugan
    Ha en fortsatt bra helg
    Kram Rosa

    SvaraRadera
  5. Så mysigt!
    Inte behövs så mycket större..............

    Men minns hur trist det var när man skulle stänga för vintern, usch det var en hemsk känsla.

    Fin lördagskväll till dig,
    Anneli

    SvaraRadera
  6. Vilken mysig stuga ni har!! En stuga som man har för avkoppling ska vara liten med bara det viktigaste och enklaste annars är det svårt att koppla av...men jag håller med dig, en toa är viktigt.

    Vilken härlig dag vi fick idag! Hoppas du får en lika fin fortsättning på helgen!
    Kram,
    Regina

    SvaraRadera
  7. sån mysig stuga ni ser ut att ha, här har oxå varit en fin dag idag

    SvaraRadera
  8. Hej !

    Så mysigt ! Visst var det en fin dag idag :)
    Ja
    Så fimt ni har istugan. Mysigt att ha en...

    Ha en fin fortsättning på helgen Kramar Sirpa

    SvaraRadera
  9. Vilken underbar stuga. Vår är också väldigt liten, men rymmer allt man behöver =)
    Hade dass där förr när vi växte upp, men för några år sedan fixade pappa en riktig toa, något som verkligen uppskattas.
    Hoppas ni får en lika skön Söndag, Kram Malin

    SvaraRadera
  10. Hej vännen! Så skoj det lät med lite kalas idag. Här har natten varit orolig, både bogge å luran har varit vakna till och från pga hosta/förkylning, men nu är det full rulle... Har just malt de sista 25 kg köttfärs och tänker nu inte ta i en köttbit på länge... Blir det mer kött säljer jag det till nära å kära som inte jagar, för nu får jag knappt i en glasspinne till i boxen, skönt då behöver jag inte baka ;-P Rymms ju inte i frysen *ler* Nu ska jag försöka få lite mat i magen och sedan kanske börja rensa bland barnens kläder...
    Ang bus så gör medicinen susen, han haltar redan mindre som tur är!
    Ha nu en toppen dag!
    KRAM

    SvaraRadera
  11. hej hej1

    Å det är verkligen ett litet paradis ni har där!
    Sååååå fint!
    Lite färg gör mycket men å andra sidan tycker inte jag att en stuga behöver vara så himla perfekt....där ska man ju bara vara....hämta kraft o andas....
    hihi...fast ibland när inredningslusten sätter in så andas man ju lite bättre genom färgburkarna..haha...
    va mysigt ni har det i vardagsrummet och wooooow...
    vilken väska du köpte..;9
    kram Katarina

    SvaraRadera
  12. Helt fantastiskt mysigt ni har det, blir så avundsjuk! Ingen dålig omgivning att vila ögonen på, bjuder du på en kopp kaffe så kommer jag på direkten ;)
    Ha en fortsatt fin dag, kramar Helena

    SvaraRadera
  13. hejsan..
    Tänkte bara tala om att jag fixat bildöverföringen som jag hade problem med nu..om du har samma problem som jag ..så kan du ju prova ....jag fick lov att göra en till e-postadress....hotmailen jag hade funkade inte..nu har gmail...som jag använder i bloggen..och den fick jag lov att koppla upp till windows live..då helt plötsligt funkade det...så pröva det innan du ändrar en massa annat....

    SvaraRadera
  14. Klokt beslut att njuta av vädret och av den underbara plats ni har. Sååå avundsjuk man blir att bo precis vid vattnet. Önskar dig en go kväll så här på sönda´n.
    Kram Lena

    SvaraRadera
  15. Ja i kväll somnar jag ovaggad kan jag lova *ler* Och du, jag hade med glädje fyllt på din frys om du bott liiiite närmre bara ;-D
    Din gissning var inte dum, mitt i prick! Ha nu en härlig kväll, här blir det soffmys innan sängen kallar. KRAM

    SvaraRadera
  16. Hej Ing-Britt!
    Vad mysigt ni ser ut att ha haft det i er fina stuga! Funderar på om jag o sambon inte ska ta o låna syrrans sommarstuga i Strömstad nån helg nu i höst:)

    Ha en skön söndagkväll,

    Kraam Jenny

    SvaraRadera
  17. Vilken härlig dag på ert underbara ställe. Tack! Jag tror nog att alla tomtarna ska få heta något med Arne ....
    Ha det toppen vännen.
    Kram Agneta
    PS Håller med dig om dass

    SvaraRadera
  18. Men så mysig liten stuga! :)
    Och ni ser ut att ha haft en härlig dag i det fina vädret! Önskar er många fler såna dagar innan ni behöver vinter städa!
    Ha en bra start på kommande vecka!
    Kram Frederica

    SvaraRadera
  19. Morron kära du! Så bra att du påminner mig, jag har inte bunkrat mossa ännu, måste göra det så jak har till mina höst och jularrangemang... :-D Önskar dig en toppenstart på dagen och veckan <3 KRAM!

    SvaraRadera
  20. Vackra bilder och tur med vädret. Stugan ser jättemysig ut och stugor ska vara små *ler*. Du får ha en fin start på veckan.

    Kramen

    SvaraRadera
  21. Vad mycket fina bilder! Jätteinspirerande blogg!!

    /marina

    SvaraRadera
  22. Tjingeling!!
    Åh, så jättefint ni har det i stugan och vilket underbart väder ni haft:))
    Hoppas du har en fin måndag!
    Tack för din kommentar om vårt bygge, så kul att läsa:)
    Kram Anna

    SvaraRadera
  23. Åh, vad mysigt ni verkar ha i er stuga! Det är en dröm jag har, att äga en stuga. Jag hoppas det blir verklighet någon gång :)
    Hoppas ni får flera fina höstadagar där ute innan det är dags att "vintra upp"
    Kram

    SvaraRadera
  24. Hej vännen! Och tack för din goa peppande kommentar <3 Men det är nu det verkliga slitet börjar, att hålla detta i längden, får ju dagligen kämpa mot min latmask som såååå lätt tar överhand om jag tillåter det... Men just nu njuter jag faktiskt bara av att ha nått ett av mina mål, men ska kavla upp armarna å ge mig på "plankan" nu har jag tänkt så jag får någon styrsel på sladdret ;-P Får bli vinterns projekt. Här verkar det bli en fin höstdag och jag är sugen på att hänga ut lite sängkläder och städa på lunchen, men får se om jag sover ist, för även i natt har barnen vaknat om vart annat, undrar just om de är på g att bli sjuka :-/ KRAMIS

    SvaraRadera
  25. Så himla härligt ni bor och så mysigt ni har det..kommer du...hoppas ju så klart....kram

    SvaraRadera
  26. Ni har en riktig pärla ni!! Och aldrig att jag skulle måla köksluckorna vita... det bruna är snart här igen! Om jag var du skulle jag måla väggen vit istället...

    Hoppas ni hittar en höstresa till värmen:)
    Kram Eva-Mari

    SvaraRadera