Hej & välkommen till min blogg.

Skriv gärna en kommentar så blir jag glad :)


fredag 27 juli 2012

Snart Grundsund....

Hejsan!

Fredag och första semesterveckan är förbi. Fint väder har vi verkligen fått njuta av.  Hoppas hela min semester blir lika fin. 
Gårdagen på Grönan blev lagom, mulet med behaglig temperatur. Ända nackdelen var att så tyckte många fler och köerna ringla sig låååånga. Runt 45min kö till de flesta åk attraktioner.
Några karuseller blev det dock inte för min del men tjejerna åkte desto fler. Däremot blev det massa kaffepauser och som vanligt hade jag turen att få en läckande kaffekopp och fick gå med fläckiga kläder hela dagen, så typiskt mig ;).


Imorgon åker vi till Grundsund för en veckas semester. Hoppas på lika bra väder då men prognoserna visar inte riktigt det så regnkläder är packade.

Önskar er alla en skön helg och hoppas ni får njuta av massa sol.

24 kommentarer:

  1. God morgon. Ha en trevlig vecka där nere. Nu äter jag något som jag inte ätit sen mamma levde. Blåbärsgröt. Hälsa alla Kram

    SvaraRadera
  2. Grönan vad roligt, men kan tänka mig att köerna ringlade långa.
    Äsch då kaffefläckar, du är så fin ändå.
    Hoppas ni får en riktigt härlig vecka med massor av sol.
    Kram
    AC

    SvaraRadera
  3. Du är så sommarfin, så fläcken hade jag inte
    sett om du inte skrivit det. Jag har varit i
    Grundsund, missa inte Pelles rökeri, du kommer
    känna igen det från Tv-serien Saltön. Vi bodde
    i Rågårdsvik på Skaftön.
    Kramar
    AnnaMaria

    SvaraRadera
  4. Är du säker på att det var muggen som läckte eller har du, liksom jag, hål i hakan :O)?
    Ha det toppen nu. Kör försiktigt.
    Kram Agneta

    SvaraRadera
  5. Trevligt med en bild på dig *ler*. Ha nu en riktigt skön semester och passa på att njuta.

    Kramen
    Elna

    SvaraRadera
  6. Hej!!
    vi var på Grönan förförra helgen och hade nog en himla tur för det kom nån skur och var lite mulet så det var inte alls mycket folk:))
    Det där skulle jag med kunna gjort, är galet klumpig, fast på mig skulle det antagligen varit glass;)
    Ha en härlig semester nu!
    Kram Anna

    SvaraRadera
  7. Uj vad jag är avundsjuk på dig som får tillbringa en vecka i Grundsund. Håller tummarna för bättre väder. Kusten brukar alltid vara bättre, och vi hoppas solen kommer att lysa över er.
    Det finns massor att göra ändå ifall det blir lite sämre väder. Missa inte Westgården som jag skrev om i mitt sista ilägg.
    Och så finns det ju Lysekil så klart. Bohus Malmön och så till Flatön och vidare över till Orust o Tjörn...Och så Torp köpcenter utanför Uddevalla... lyllo dig.
    kramen
    elsamarianne

    SvaraRadera
  8. Hej fina! Ha en superduper härlig semster! KLart du få sol! Kram från Maja

    SvaraRadera
  9. Hej! Det blir nog toppen väder ska du se.
    Ta hand om dig.
    Kram Anni

    SvaraRadera
  10. Fläcken är inget man tänker på ha en fortsatt bra semester
    Kram Rosa

    SvaraRadera
  11. Hejsan!
    Äntligen ett livstecken från mig på din underbara blogg. Har haft en skön semester och
    gjort massor med härliga saker under dessa veckor.Därför har det varit tyst från mig. Nu är jag inne på min sista vecka och får försöka komma in i rutinerna igen inför jobbet nästa måndag.
    Önskar dig en allt gott,ha en fortsatt skön semester och njut av de sista dagarna i juli!
    Kram Raina

    SvaraRadera
  12. Hej min goa vän! Du är SÅ FIN, kaffe fläckig eller ej ;-D Å hade du inte skrivit det hade då iaf inte jag sett det, men själv kan jag inte bära vita plagg för jag gör alltid fläckar på mig själv... Vi har haft en skön helg i stugan, jag hade feber i tre dagar innan jag blev kry, å nu spökar bäckenet igen, men ska få tid i morgon att fixa det. Skönt. Har gått för länge igen :-/ Ska göra något åt det bums då det åker ur läge inser jag, men så här i semestertider drog jag på det :-/ Lät så härligt att ni har det soligt å att det kanske blir ett bad, här har jag inte ens doppat fötterna i sommar :-/ KRAM

    SvaraRadera
  13. Hoppas att solen skiner på dig också nu vännen.
    Ha det toppen.
    Kram Agneta

    SvaraRadera
  14. Härligt med semester när vädret är på detta viset. Hoppas att ni får en skön vecka i Grundsund. Där var vi vid flera tillfällen för många år sedan. Sonen hade en klasskompis som flyttade dit.

    Kram
    annika

    SvaraRadera
  15. Ser ut som du prickat in rätt veckor...:) även jag ska ha ledigt 5 dagar..men det blir givetvis ändå lite jobb...ha det nu så skönt och må solen lysa på dig, kram

    SvaraRadera
  16. Vad fin du är!
    Då är vi ganska lika då, vita kläder och fläckar blir det ofta här åxå ;O)

    Ha en fin fortsättning!
    Kram Milla

    SvaraRadera
  17. Fina du, ha en härlig semester!
    Kramar Helena

    SvaraRadera
  18. Hej och tack för kommentar hos mig! Ja zakynthos så härligt, ja vi åkte också en sådan rundtur med båt sen hyrde vi en öppen egen dagen där på, så mysigt att åka runt i dom fina vikarna....jag har inte läst på här i don blogg men hoppas att du har haft en fin sommar, semester nu ser jag härligt! Hoppas det kommer lite mer värme bara....kram kram Vivi

    SvaraRadera
  19. Hej vännen!

    Låter som om ni har det riktigt bra!
    Så fin bild på dig trots kaffefläckar! =)
    Jag är oxå en riktigt slabbe-maja! ;)

    Ha det så bra!

    Kramar Liza

    SvaraRadera
  20. Hej på dig ! :)
    Härligt med semestern för dig ! :)
    Mysigt med grönan men vet hur det kan vara där så här dags :)

    Njuta av semestern och förhoppningsvis vis av värma sommardagar ! :)
    En stor kram till dig!

    SvaraRadera
  21. Vad mysigt med semester... en annan jobbar på bara. =) ha en bra kväll. kram

    SvaraRadera
  22. Hej vännen! Så trist att ni regnar hem tidigare, men skoj med ullared, jag är AVIS! Här ska vi nog åka en tur i dag å kanske får jag slinka in på en loppis då ;-D Alltid nått *ler* Annars blir det att måla en byrå och kista till uterummet som i går fick innertak, så skoj att det går frammåt!!! Ha nu en fin fin dag, och kör försiktigt utmed vägarna <3 KRAM

    SvaraRadera
  23. Hej hej!

    Hihi...man ser fläcken och jag sitter här o ler....;)
    Jag spiller också rätt ofta...skönt att se att det finns fler....

    Det var långa köer när vi var där också...trist!!

    Mysigt med mer semester!!
    Men duuuuu sååå snyggt det blev i sovrummet den där tapeten är underbar!!
    Men vad är det för katalog du kikar på lampor i?? De såg ju fantastiskt fina ut allihop!
    Kram o ha en fortsatt fin semester.
    katarina

    SvaraRadera
  24. Morron vännen! Hoppas du fyndade massor på ullared och nu landat tryggt där hemma. Här bränner vi sista semesterdagen, luran ska till farmor och farfar och sova där i helgen å vi andra åker nog till stugan å bara slappar.... KRAM KRAM <3

    SvaraRadera