Hej & välkommen till min blogg.

Skriv gärna en kommentar så blir jag glad :)


tisdag 7 juni 2011

Noraglass & vinnare!

Hej alla fina!

Idag bestämde vi oss för att åka till Nora och fika vid strandstugan. Lagom när vi är framme kommer en riktig åskskur men som tur är finns några sittplatser med tak över. Tommy och flickorna åt årets första Noraglass men jag med min sötgom tog en dagens tre goda och en kanna kaffe ;). Himla gott var det fast mäktigt.


Har hunnit med att måla mitt loppisbord sen i lördags, blev riktigt nöjd med resultatet.
Ser ni vilken hög med lotter det blev i skålen, nästan 200 lotter fick vi skriva ut och vika. Så roligt att så pass många ville vara med i min första utlottning. Önskar jag haft fler vinster att dela ut till er alla :).


Tilda fick äran att dra en vinnare och vinnare blev Malin med bloggen Vit Poesi. Grattis får jag säga till dig.
Klockan i bakrunden har svärfar gjort någon gång på 60-talet. Den räddade jag från att hamna på tippen nu när dom håller på att flytta och rensar på deverse saker. Har även plockat hem en annan fin sak men den visar jag er en annan dag.


Nu börjar det mullra här igen och jag hoppas det även kommer en rejäl regnskur som rensar luften.

Ha de så gott.

21 kommentarer:

  1. Grattis till den lyckliga vinnaren! :) Roligt!

    Kram Josefin

    SvaraRadera
  2. Vad synd att jag missade din utlottning, men ser att du har en till som pågår till 6 juni, Ska kika på vad det är för något ;o) Här hemma har vi klarat oss ifrån åskskurar idag, men vi bor ju ca 10 mil norr om Nora. Ha en fortsatt fin kväll! Mvh Anna

    SvaraRadera
  3. Grattis till den lyckliga vinnaren!!! Vilken söt lottdragare=) Tack för en fin tävling!

    Det är väldigt trevligt i Nora, en mysig stad och strandfiket ligger så fint vid vattnet och har så gott kaffebröd.

    Kram,
    Regina

    SvaraRadera
  4. Men så roligt, så himla kul, kan inte fatta att jag kan ha sån tur!!
    Tack till den söta lottdragaren!
    Kram Malin

    SvaraRadera
  5. Hej Ing-britt!
    Vad söt hon är din Tilda! Roligt att det var en "granne" till mig som vann, Malin och jag bor i samma by:) Grattis till henne och tack för tävlingen!

    Vi var i Nora härom sommaren och åt den goda glassen men det ösregnade hela dagen..

    Klockan är jättefin!

    Kraam Jenny

    SvaraRadera
  6. Grattis till den lyckliga vinnaren och tack för en fin utlottning.
    Kram Agneta

    SvaraRadera
  7. Grattis till vinnaren och tack till dig för ett fint lotteri! Här vandrade åskan bara runt hela kvällen och mullrade på lite avstånd. Låter som ni fick en ordentlig omgång. Då känner man sig liten mot naturens krafter.
    Kram Pia

    SvaraRadera
  8. Oj vad det såg smaskigt ut! =)

    Det lilla bordet blev jättefint o klockan va ju så vacker!
    Söt liten lottdragare oxå!

    Ha en fin dag!

    Kramar Liza

    SvaraRadera
  9. Grattis till vinnaren o tack för en fin utlottning.
    Va söt lottdragaren är då o fin klänning :)
    Kram Camilla

    SvaraRadera
  10. Hejsan.

    Tack för en fin utlottning!
    ...och ett stort grattis till den lyckliga vinnaren.

    Lilla Tilda så söt i sommarklänning.

    Gillar skarpt din fina tapet....

    Kram Anneli.

    SvaraRadera
  11. När det gäller dammsugning, blir det nog ingen skillnad.. Gör det redan nu flera gånger om dagen för hunden och barnens skull.. :)
    Kanske inte det mest praktiska med vita golv.. men svarta är värre enligt mig. Jag målade alla golven upp svarta (innan de fick bli vita..hihi) och minsta lilla dammkorn syntes jättetydligt.. :/
    Grattis till vinnaren i utlottningen...
    Må så gott, kram

    SvaraRadera
  12. Vilken tur att du du med de rätta "ögonen" såg, så fin klocka är! Och räddade den.
    Bordet blev fint.
    Jag har slutat skriva lotter, använder bara slumpgeneratorn, Googla så hittar du.

    Tack för en fin utlottning, och Grattis till vinnaren.

    Kram Maggan
    http://www.vindsromantik.blogspot.com/

    SvaraRadera
  13. Vilken söt sommartjej som fick dra lotten, det var jätteroligt att Malin vann. Grattis till Malin och tack till dig för jättefin utlottningen. Och vilken fika, så jättegott det ser ut.
    Ha det gott
    Varm kram
    AnnaMaria

    SvaraRadera
  14. Stort grattis till vinnaren .. Ja man får nog ta sig en tur och smaka på den glassen. Ska visst vara god. Fatet såg inte dumt ut det heller..Så söt hon är din Tilda. Ha de gott i veckan...
    Kram Lisa

    SvaraRadera
  15. Hejsan. Tvättmaskin o boxern fick en kyss igår kväll. Grattis till hon som vann. Fina kort på Tilda. Kramar

    SvaraRadera
  16. Grattis till vinnaren av skålarna! Och så roligt att du vill vara med i min utlottning:)
    Jag som inte är en glassnörd skulle mycket väl kunna ta en dagens hos Nora-glass! Ser verkligen gott ut... nu blir det anledning att besöka Nora!

    Kram och må så gott.
    Eva-Mari

    SvaraRadera
  17. Hej
    Ville bara in o tala om att du har nått att hämta hos mej.
    Kramen Anette

    SvaraRadera
  18. Vilken mysig fikadag;) Kram Johanna

    SvaraRadera
  19. Hej vännen! Min kommentar från mobilen tycks inte kommit med? Åskan tog nämligen både hemtele och internetuppkopplingen i två dagar... Men nu är allt ok igen! Grattis till vinnaren och du, vad är Noraglass? Blir ju nyfiken ;-) Å du, en spännlighet får jag avslöja nu, kontraktet är skrivet och min svägerska å svåger ett hus rikare, de ska flytta hit på orten!!!! Vi är så glada, å avundsjuka då de köpte ett av de finaste husen som finns i samhället *ler* KRAM!

    SvaraRadera
  20. Noraglass mmmm.
    Ett besök i Nora varje sommar är ett måste.
    En liten tur med Plaskus och Alntorps Ö är också mysigt.
    Vilken tur att du räddade den fina klockan.
    Kram Lillemor

    SvaraRadera
  21. Tack. Javisst är den fin den gamla stegen.
    Kram Agneta

    SvaraRadera