Hej & välkommen till min blogg.

Skriv gärna en kommentar så blir jag glad :)


onsdag 20 oktober 2010

Tapet dilemma.....

 Halloj!!

Tänkte visa lite olika tapeter som jag tittat på till hallen på övervåningen. Allra helst hade jag velat haft en Toile de Jouy mönsdrad tapet i grått, men det verkar inte finnas.

På Rusta hittade jag denna prisvärda tapet med himla fin lyster...


Denna är lite starkare i färg men med mindre mönster, kommer från Midbec.


Även den här tycker jag är lite kul med vår flora på, kommer från BoråsTapeter.


Här en lite mildare tapet jag inte vet var den kommer ifrån. Hittade bilden på Google så om någon känner igen den får ni gärna skvallra. 


Sist men inte minst har jag valt en tapet från DecorMaison. Det här är en tapet jag inte skulle välja genom att se ett litet prov men blev väldigt förtjust i denna hall som "arga snickaren" fixade för ett tag sedan.


Så vad tycker ni??
Ska jag välja någon av dessa eller ska jag bara ha en enfärgad ljusgrå eller vit.


Tack för alla era fina kommentarer hos mig,
det gör mig såå glad. 



15 kommentarer:

  1. Åh, klart du ska välja en tapet! Ta en med lite riv i så det blir ett personligt hem... Vi har en fondtapet i alla rum och när man ledsnar är det bara att tapetsera över... Man kanske inte skulle vilja ha den sista i hela rummet men på en vägg är det nog hur läckert som helst. Annars röstar jag på flora tapeten. Har aldrig sett något liknande och den är nog inte lika påfrestande för ögat i längden ;0).

    Kram/ Anna

    SvaraRadera
  2. men vilka fina, jag röstar också på en tapet men för min del så behöver det inte vara en med riv i. personliga hem kan man ju skapa ändå:) jag tyckte verkligen om den på bilden med vitrinskåpet.
    Jag tycker att det är så svårt att välja och hitta rätt tapeter, det finns ju mängder:) Roligt att fixa lite iaf.. ser fram emot resultatet:) kram Linda

    SvaraRadera
  3. Jag också! Den första från Rusta är jättesnygg, min dotter är så sugen på den till en fondvägg i sitt kök.
    Kram Pia

    SvaraRadera
  4. Hej
    Jag gillade den med flora från borås...
    tack söta för din kommentar hos mig!
    kram
    sandra

    SvaraRadera
  5. Hej! En sak är säker: alla är fina så fega inte! Jag valde mellan vita väggar och svart-vit tapet i vår trapphall. Det blev svart.vit som vann. När vi satte upp den blev skillnaden enorm och nu ÄLSKAR vi verkligen den tapeten.

    Min favorit till din hall är: den sista! En personlig hall med personlighet. Denna tapet kommer att bli kanonsnygg till dina svarta tappsteg och svarta ledstång! Ohh...jag ser hur snyggt det kommer bli!

    Kram Helena /franska liljan

    SvaraRadera
  6. God Morron vännen!
    Åh, Vilka fina o inspirerande bilder du bjuder oss på....

    Det är svårt med tapeter tycker jag....
    Men den med floran från borås tycker jag var väldigt fin men frågan är om man tröttnar på en sån efter ett tag?

    Jag gillade även dom sista bilderna från "Arga snickaren".....
    Härligt med lite svart färg som "ger lite"....

    Det är jättesvårt, och ju mer man tittar o väljer ju svårare blir det...Fniss! Iallafall för mig!

    Lycka till o Ha en bra dag!
    Kram Therese

    SvaraRadera
  7. Jag röstar på den sista :)

    SvaraRadera
  8. De var fina alla tapeter du tittat ut men jag gillar dramatiken i den sista tapeten =) men samtidigt så skulle jag tro och tycker att "flora" tapeten passar dej och ditt hem bäst ;)
    kram

    SvaraRadera
  9. Det var fina tapeter, var och en på sitt sätt! Det blir inte lätt att välja!!!!!
    Ha en fin kväll./Agnetha

    SvaraRadera
  10. Jättefin tapet från Rusta.
    Tapeten som du undrade över kommer från Borås tapeter. Den tänkte vi ha i vardagsrummet, den var jättedyr så det blir nog bara en fondvägg.
    Kram Anette

    SvaraRadera
  11. Hoppas att du får en skööön lördag vännen!

    Kram Therese

    SvaraRadera
  12. Tapeten heter falsterbo 1438 Boråstapeter kolla denna länk: http://www.colorama.dk/shop/templates/product_big.asp?ProductGuid=112382&GroupGuid=37
    Kram Anette

    SvaraRadera
  13. Nej faten och fåglarna såg ut så när jag köpte dem.
    Ha en mysig Söndag!
    Kram Anette

    SvaraRadera
  14. Min favorit blir faktiskt den från Rusta! Ha en skön söndag.
    Kram L

    SvaraRadera
  15. Vilka läckra tapeter blev kär i den med vår flora på.
    Kul att du vill vara med i min tävling, lycka till.
    Ha det gott:)

    SvaraRadera