Hej & välkommen till min blogg.

Skriv gärna en kommentar så blir jag glad :)


fredag 20 mars 2015

Sovrum..

Gokväll vänner!

Visst är det härligt så här när man känner att dagarna bara blir längre och längre.
Härom dagen efter att ha bäddat rent i sovrummet passade jag på att knäppa några bilder där när ljuset föll in så fint.


Här på bilderna ser ni tre nya saker i mitt hem, den vita säcken som får agera blompåse kommer jag att visa bättre bilder på senare sen är det den fina stockholmskartan som jag hittade på gallerix.


Jag har även äntligen investerat i ett överkast, har inte haft något på många år utan brukar bara slänga över ett lammskinn. Överkastet är vändbart vitt på ena sidan och grått på den andra. Märket är hedda från Jotex och har väldigt fin kvalitet.


Imorgon ska jag börja en helgkurs i porträttfotografering och iomed det har jag fått ett nytt objektiv av min älskade man i lite för tidig födelsedagspresent. Ett fast 50mm f/1,4 perfekt för porträttfotografering. Testade lite snabbt innan jag åkte till jobbet och det här är första bilden jag tog med det objektivet. Inte någon lyckad bild men jag ska nog lära mig ;).


Nej nu ska sätta mig i soffan och ha lite fredagsmys så här efter jobbet.
Hoppas ni alla får en underbar helg.

12 kommentarer:

  1. Fina bilder och jättefint överkast
    tycker bilden blev jättebra
    Ha en fin helg
    kram Rosa

    SvaraRadera
  2. Hallå vännen!
    det var ju visst en lyckad bild! Den var ju jätte fin!
    Å ni har så fint i sovrummet!
    Jag ska dra i gång o göra om lit i vårt nu....längtar efter den där lite nyfräscha känslan man får av ex ett nytt överkast. Ditt var supersnyggt!
    Ha en rolig helg nu!
    Kram Katarina

    SvaraRadera
  3. Så himla fint sovrum ni har. Det är så roligt när man hittar de där grejerna som liksom blir pricken över i,et. Såå snyggt alltsammans.
    Kul med fotokurs. Lycka till med den kära du!
    Ha en skön helg nu!

    Kram Åsa.

    SvaraRadera
  4. Det är verkligen härligt med ljuset, för mig som har långa dagar är det fantastiskt att det börjar ljusna när jag går upp och att det är ljust när jag åker hem. Så fräsch det ser ut i sovrummet med det nya överkastet och det fina ljuset som lyser in. Superroligt med det nya objektivet och toppen att gå en kurs, det skulle jag också vilja göra.
    Ha en fin fortsättning på helgen!
    Kram,
    Regina

    SvaraRadera
  5. Vilket mysigt sovrum :)
    Vad kul med kurs, du får berätta mer om den...
    Ha det fint
    Kram Pia

    SvaraRadera
  6. Vilket wow sovrum ni har, vårat är rummet någon glömde;))kram

    SvaraRadera
  7. Hej vännen! Du har det verkligen fint hemma, och jag hoppas och tror att kursen varit givande, jätte fin bild på slutet!!! Hoppas du inte känt dig allt för dålig, här klagar Luran på halsen igen, hoppas inte det är halsfluss nr 3, räcker med M i gips... Varit väl mycket nu på slutet kan jag tycka! Önskar dig en fin start på veckan, och lämnar många varma kramar <3

    SvaraRadera
  8. Hej vännen! Hoppas du haft en fin dag, här har vi just ätit våfflor dagen till ära å nu ska jag dö i soffan. Är iaf skönt att veta att man ÄR sjuk, höll på tro att jag gått i väggen efter den sista tidens kämpigheter, men är nog bara flussen som tar ut sin rätt. Så med medicin och resten av familjen behandlad hoppas jag vi snart är pigga å på banan igen. Å så bra att du fått byta skift till hösten, hoppas ni båda ska trivas med det <3 Ha nu en mysig kväll, jag ska bädda ner mig och invänta farmen. KRAM

    SvaraRadera
  9. Kikar in och lämnar en söndagskram, här vräker snön ner så det är längt ifrån "sommartid" ;-P Jag är dessutom fortfarande klen trots penicillin, surt :-(
    Planen för dagen är att göra så lite som möjligt, mixa smoothies och kanske se en film. KRAM KRAM

    SvaraRadera
  10. Hej vännen! Här ska jag snart åka iväg och hämta upp bogge för att ta en titt på hans gaddar hos tandläkaren, sedan hämta Luran då hon ska ha en penicillin dos vid ett tiden, så det blir halvdagar för barnen dessa tre dagar innan påsken och påskledigheten. Tänker mig att det är bra så att de sedan kanske får vara krya?! Vila igen sig rejält. Själv har jag läkartid i morgon, är så tung i bröstet så det vill jag kolla upp... Men är säkert ett virus som jäklas bara. Önskar dig en fortsatt fin måndag och vecka <3 KRAMAR

    SvaraRadera
  11. Det kommer bli en rolig kurs, och bilden du
    tog på körsbärsblommorna är jättefin.
    Fint nytt överkast också, hela rummet är så fint.
    Och håret tillhör Carro, vi har ju samma svans så
    jag lånade henne.
    Ha en riktigt go och glad påsk
    Kramar/AM

    SvaraRadera